A tribute to Silvio

Jag tror inte att jag skulle kunna få barn med en bättre kille. Anlednignen till att jag började tänka på det var att jag alldeles för ofta läser på forum, bloggar, i tidningar osv om alla pappor som inte delar ansvaret. De leker med sina barn när de är pigga och glad, de tar ut sina 10 pappadagar, men sen händer egentligen inte så mycket mer. Mammorna går på knäna av sömnbrist och besvikelse över att behöva göra allting själva, från at sitta uppe hela nätterna med en kinkig bebis till att byta varenda liten blöja.
Det är nu jag inser hur jävla bra Silvio är, han gör allting utan knot, för det är hans barn också. Givetvis blir det lite mer för mig då det är jag som är föräldraledig just nu, men när han är hemma drar han ett rejält lass, då får jag lite tid för mig själv.
I början sov Lovisa dåligt på nätterna och var väldigt kinkig. Silvio brukade vara uppe och gå med henne i timmar och lät mig sova, sen fick jag visserligen gå upp lite tidigare, men jag orkade för vi delade. Jag skulle nog våga påstå att vi går upp ungefär varannan morgon och fixar frukost till Lovisa.
När jag är trött och inte orkar mer, då räcker det att säga det så tar han hand om Lovisa och låter mig vila, ha tid för mig själv så att jag kan återhämta mig och orka med allt igen.
Jag vill bara säga TACK, även om det inte ska behövas för en så självklar sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0