Dagens boktips

Elisabeth Rynell - Hohaj

Baksidetext: Till utmarkerna i Hohaj kommer hon vandrande, med en sorg som är på väg att äta sönder henne. Där korsar hennes spår en annan, förfluten berättelse. Den handlar om Aron, som en gång kom samma väg på flykt undan kriget och sig själv, och om den kuvade Inna som söker bryta sig loss ur sin fars tyranniska makt.

Jag tycker: Jag bjuder på den här karamellen idag för den är en av mina absoluta favoritböcker. Egentligen kommer jag inte skriva så mycket om den för det går inte att förklara, men språket är så fantastiskt och gör så mycket för boken, som för övrigt är mycket bra och gripande på flera sätt. Det handlar om en kärlekshistoria utan dess like, lika väl som den djupaste sorg. Jag kan inte nog rekommendera boken, jag avundas alla som fortfarande har den framför sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0