Dagens boktips

Majgull Axelsson - Aprilhäxan

Baksidetext: "Idag är det onsdag. Kanske får jag duscha. Det är en hel vecka sedan sist och den sötsura lukten från min kropp börjar bli kväljande. Den stör min koncentration. Mitt luktsinne är det nämligen inget fel på. Dessvärre."
Desirée är ett av de handikappade barn som på 50-talet placerades på institution och den enda som har överlevt ända in på 90-talet. Hon är från födseln förlamad och spastisk, hon kan inte tala och drabbas ofta av våldsamma epileptiska snfall, men hon har andra förmågor.

Jag tycker: En bok jag på många vis tycker om, i grunden handlar det om några fosterhemssystrar och deras rivalitet mellan varandra. Det vävs in mycket från deras barndom och uppväxt samt vad som händer i nuläget. Trevlig och berörande bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0