Extrapris?

Alltså, varför används det ordet? Jag köpte lax idag i affären, den var på extrapris. Konstigt att man säger så om något som är billigare än ordinarie pris. Rimligtvis borde extrapris innebära att det blir liet dyrare.
Någon lingvistiker som vill utreda detta åt mig?

Föräldraträffen gick bra. Lovisa tyckte det var spännande att titta på alla de andra bebisarna. Sen var hon liet gnällig mellan varven, men på det hela taget gick det bra.
Vi fick information om smakisar. Bebisarna börja ju närma sig fyra månader så snart är det dags att börja introducera lite valig mat. Dock blir det en mer ingående information vid nästa tillfälle då alla bebisarna mer eller mindre har åldern innne så att säga.

Det vet i sjutton om jag hinner/orkar sola idag, just nu verkar allt dra ut på tiden. Det ska lagas middag och sådär, så jag sparar den karamellen tills imorgon då vi inte är inplanerade på någon aktivitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0