Lista snodd av Jonna

Lite tidsfördriv i väntan på att maten ska bli klar.

Hur många barn har du?
Ett.

Vad heter hon och varför heter hon så?
Lovisa Elisabeth. Förklaringen till Lovisa finns längre ner i bloggen. Elisabeth då det är ett släktnamn på både Lovisas farmor och farfars sida.

Vad skulle hon hetat om hon var det andra könet?
Viktor (Alfonso)

När föddes hon?
9 januari 2008

Vad vägde hon när hon föddes?
4325 gram

Hur lång var hon när hon föddes?
54 cm

Hur lång tid tog förlossningen?
25 timmar från igångsättningsstart. Själva den jobbiga delen tog ca 2 timmar, alltså de rejäla värkarna och krystning.

Tog ni reda på könet?
Nej, vi ville bli överraskade.

Hur länge ammade du?
2 månader ungefär.

Är du tillsammans med pappan?
Ja, tillsut blev det så. Står lite om det också längre ner i bloggen.

Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
26 år

Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
27 år

Hur ofta är du barnledig?
Jag har varit iväg på lite kortare saker, 4 timmar är max skulle jag tro.

Vill du har fler barn och isåfall hur många?
Kanske, kanske inte ;)

Om du får fler barn, vad ska de heta?
Skulle det hände får vi väl hoppas på en son så vi får användning för vårt enda namnförslag.

Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
Nej, det är nog väldigt svårt. Jag tyckte inte heller att det var greppbart innan jag själv befann mig där.

Kommentarer
Postat av: Söndagsbarn

Hej och tack för kommentaren i min blogg :)
Jag älskar att pyssla med Photoshop, så redan imorgon dyker det upp en designtävling :)

Hoppas du haft en bra dag!
MVH

2008-04-15 @ 21:50:18
URL: http://sondagsbarn84.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack vad roligt att du tycker det :) Vilken söt liten tjej du/ni har!

2008-04-15 @ 22:23:47
Postat av: Erika

Öjj, jag passade henne minsann 5,5 timmar när du va på Kent.. 5,5 UNDERBARA timmar me sötnosen :-)

2008-04-16 @ 21:45:33
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Erika; tur att du kommer ihåg allt som inte jag kommer ihåg :)

2008-04-16 @ 21:46:46
URL: http://emmut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0