Sådärja

Det tog ett tag innan jag hann få tid att skriva lite idag, det har verkligen varit fullt upp hela dagen. Först uppstigning så tidigt så jag visste knappt vad som var upp eller ner. Klockan 10 skulle vi befinna oss på bvc, där skulle det mätas, vägas och vaccineras. Lilltjejen börjar bli riktigt stor, hon var 65 cm lång och till detta vägde hon 7080 gr, min kära lilla dunderklump. Vaccineringen gick väldigt bra den också, Silvio fick hålla i henne då jag och diverse nålar inte brukar komma så bra överens så det kändes bättre så.
Av vaccinet kan bebisen få lite feber och ont så vi blev rekommenderade alvedon, vi var in på apoteket och köpte det samt en termometer (ja, vi är typ världen sämsta föräldrar som inte haft detta innan).
Efter detta var det dags för mig och Lovisa att åka till IKEA med Natha. Tjo vad det gick, Natha hade hotat med att hon skrivit värsta inköpslistan och att vi typ skulle vara fast där hela dagen. Dock var det väldigt skönt att åka såhär mitt i veckan utan närhet till löning, barnbidrag eller vad folk nu lever på så det gick för en gångs skull att ta det lugnt och titta på allt. Vi tittade på nästan allt. Sen betalade Natha, vi slängde in allt i bilen, sen givk vi in igen för att äta. Det var gott och vi kostade på oss efterrätt. Sen hände ju det som alltid händer, man kan inte gå in en gång till och tro att man ska kunna komma ut tomhänt. Så det blev lite mer småplock för Nathas del, jag nöjde mig fortfarande med att titta, men en liten present blev det till Lovisa som faktiskt fyller tre månader idag. GRATTIS!!
Hemma igen, tar det softish, funderar över alla saker som jag skulle vilja köpa på ikea, men det får bli en annan dag.

Nu har jag också fått mer info om reparation av laptopen, det fungerar som så att man måste skicka in den till verstaden, där gör de en bedömning och meddelar ett kostnadsförslag. Tycker man det är för dyrt att laga kostar det ändå 600? att få den tillbaka. Hutlöst. Jag har ju redan meddelat vad som är felet och tycker inte att det skulle vara omöjligt att få veta innan vad det kostar. Det kan ju kosta massa tusenlappar och då är det liksom inte lönt, men då måste man betala massvis för att få tillbaka sin pajja dator. Vill man inte betala så behåller de den och jag kan tänka mig att de då lagar och säljer igen som bättre begagnat eller nåt, jag gillar inte den dealen hursom.

Så, nu ska jag mysa med Lovisa och fnula på dagens boktips.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Grattis Grattis på 3-månadersdagen!!! :)

2008-04-09 @ 16:55:20
Postat av: Emma

Lovisa tackar så mycket mitt i allt gnällande :).

2008-04-09 @ 17:08:14
URL: http://emmut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0