Sjukt seg dag

Vaknade en liten stund på morgonen, åt frukost. Sen sov jag till strax efter två, insåg att jag missat början av tvättiden och fick lite bråttom. Gårkvällen var både lyckad och lite mindre lyckad, men det är väl oftast så när man har förväntningar.
Kvällen började med att jag skulle ta bussen till campus klockan 18:00. Kom ingen buss, kom ingen buss, kom ingen buss.. 18:30 kom en kille gåendes i rask takt och sa att bussen gått sönder och inte kommer. Tack för den liksom. Fick gå hem igen och hämta bilen. Så nu står den ute på campus på obestämd tid.
Kom fram tillslut och hade en trevlig kväll i goda vänners lag. Drack lite vin och hade det allmänt soft.
Lite senare skulle jag möta upp några tjejer från jobbet för att gå på Terassens premiär. Under den lilla stunden vi stod i kö blev jag spik nykter, kom in tillslut och köpte en drink. Sen orkade jag inte engagera mig fler gånger i att försöka komma fram till baren då det var så tjockt med folk.
Av någon outgrundlig anledning bestämde jag och Angelica oss för att gå vidare, och för att känna oss ännu mer miserabla gick vi till Oléo. Där köpte vi nya drinkar, men Angelica ville inte dricka sin så jag "råkade" hälla i mig den också. Ett miffo kom och pratade med oss, det var det mest spännande som hände. Eftersom han antog att jag var 19 är dock allt förlåtet.
Missade bussen hem, eller det gick en, men så sent så jag lika gärna kunde gå. Träffade ett par vänner på vägen och sen kom jag hem. Lite nattmacka och sen sova.
Roligare än så blev det aldrig. Jag och Angelica kom fram till att after work är mycket roligare, bara sitta och dricka lite öl och snacka skit.

Lovisa har sovit större delen av dagen, hon kanske också var ute och partajade igår. Eller så inte, men hon och Silvio hade haft långa diskussioner igår. Det hade tydligen varit full prataktivitet på Lovisa innan de båda somnade gott på soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0