Bilar ger mig magsår och hjärtsnörp

Idag körde vi på taktiken hämta Silvio på jobbet och sen dra och handla. Parkerar prydligt utanför jobbet och väntar glatt (Silvio påstår att jag såg sur ut) på Silvio. Följande inträffar; bilen startar inte. Första tanken är bensinstopp efersom varken bensin- eller trippmätare fungerar så det finns inget vettigt sätt att hålla koll på. Hivar i lite pengar i parkeringsautomaten och förbereder oss för en liten promenad. Upptäcker att reservdunken faktiskt är fylld av någon vänlig själ så vi slapp promenaden. Dock startar inte bilen. Försöker massor av gånger och inser att vi får betala mer parkeringstid och ringa någon. När Silvio går iväg för att växla lite pengar så startar faktiskt bilen. Vi har handlat en del mat och nu är vi hemma igen.
Hoppas den där brodern kommer och byter ut mätarna snart som utlovat. Det skulle göra mig gladare än julafton.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men shit. jag sitter lite i samma sits. vet inte om min bil kommer att klara att ta mig hela vägen hem. Den hackade sig sista biten in till stan. haha. Men då ringer jag INTE dig om den inte startar nu när jag ska hem då... hehehe

2008-08-13 @ 17:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0