Lite hushållssysslor också kanske

Silvio ställde enorma krav på mig igår. Han fixade kattlådan och hävdar därför att jag ska fixa klart köket och vardagsrummet. Jag skyller på att man inte får rensa kattlådan när man är gravid. Vilket väl är en halv sanning. Man bör undvika det för det är nån bakterie i bajset som inte är bra att om man blir sjuk av den. Å andra sidan kan man vända på det. Jag har haft en drös med katter och borde rimligvis fått den där sjukdomen vid det här laget och bode därför vara immun. Men kattlådan är äcklig och en katt har man ju ändå i typ 15 år så då överlever han väl ett par månader.

Skärpning. Nu ska jag fixa. Typ lassa in saker i diskmaskinen och tömma slasken samt dammsuga i vardagsrummet. Borde gå ganska snabbt.

Kommentarer
Postat av: Tella

Å andra sidan så tvättar du väl händerna ordentligt efter du har röjt i lådan? Och du stoppar knappast fingrarna i munnen medan du håller på? Så då är det ingen fara. han kan ta disken och det stora lasset nästa gång så tar du bara kattlådan ;)

Bakteriedödande handsprit kan levereras med böckerna hehe

2008-08-29 @ 16:49:50
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Va? Skulle jag inte stoppa kattbajssmutsiga fingrar i munnen? Jag som alltid gjort så.

Nä, tror knappast kattlådan utgör något större hot, bara skönt att skylla över sysslorna på Silvio ;).

2008-08-29 @ 17:08:02
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0