Lots of love

...eller LOL som Silvio förmodligen skulle uttryckt

Nåväl, ikväll begav sig jag och Honey till Campus för att se ännu en konsert med Winnerbäck. Trevligt, trevligt. Vi hittade parkering hyfsat nära och kom snabbt in på konsertområdet. Precis när vi kom dit började Sofia Karlsson (?) spela. Inget vi la någon större uppmärksamhet på, lite för mycket folkvisestuk, men säkert bra egentligen. Efter det spelade Miss Li, ännu trevligare med lite gladpop som får det att spritta i hela kroppen. Men vi stod stilla längst bak.
Kvällens huvudattraktion Winnerbäck drar igång. Kalas. Vi står ganska bra. Sen bestämmer sig ett gäng killar modell skitlånga att ställa sig framför mig samt ett gäng överförfriskade 50+ bestämde sig för att dansa på Hannah. Nåväl, de gav sig och allt var frid och fröjd i nästan en hel minut. Sen kom en skitfulll tjej och tyckte att jag verkade se ut som ett dansgolv. Jag övervägde i 9½ sekund om jag skulle börja mig 2 cm framåt och sjunga jättehögt och jättefalsk i hennes öra. Tyvärr är jag en mespropp. Nåväl, jag lyckades elininera henne också efter en ljudlig svordomsramsa när hon trampade på min onda tå. Nu verkade allt frid och fröjd igen. Trodde vi. Ett gäng, ca 3 st, alldeles för fulla tjejer parkerade sig precis bakom oss och lyckades överrösta musiken med sitt pladder om allt utom Winnerbäck. Det avhandlades semesterresor, fyllor osv.
Ungefär vid den här tidpunkten kände jag att jag lika gärna kunde åka hem och lyssna på en skiva. Dock ville någon att jag skulle stanna för resten av konserten var toppen. FIck alltså avnjuta iaf halva spelningen utan störande moment.
Sin vana trogen avslutades hela kalaset med Kom änglar. Eller inte. Lite snopet. Men avslutet blev Hjärter dams sista

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0