Stressig dröm

Drömde inatt att de helt plötsligt skulle dra igång förlossningen. Jag hade inte förberett nåt alls och fick inte gå hem och göra det heller. Sen fick jag en paus och skulle försöka leta upp alla pyttekläder, det gick sådär.
Kanske läge att göra sånt snart, invetera i förråden.
Med Lovisa packade jag inte 'väskan' förren jag med råge gått över tiden. Vaddå optimistisk?

Tillägg efter kommentar.
Den stora gissningen har börjar angående när bebisen kommer att födas. Svärmor och svägerska är fullkomligt övertugade att det kommer att ske ganska snart.
Jag är fullkomligt övertygad om att det är en lika seg jävel som Lovisa. Nu har jag visserligen planerad igångsättning dagen efter BF så det lär inte dra ut så mycket på tiden, men jag tror inget händer i förväg.
Nu ska jag försöka motivera varför jag tror så.
Ja, magen är nånstans nere vid knävecken. Så var fallet även med Lovisa. Väldigt många på jobbet gick och ojade sig i oktober/november att jag snart skulle föda. Med facit i hand vet vi ju alla att Lovisa är född två veckor för sent. Jag är mest glad att jag båda gångerna sluppit känslan av att inte få luft när jag sover, vilket många pratar om.
Argument två, som kanske mest är en skröna är att man ofta får liknande utgång som sin mamma. Mamma gick 3 veckor över tiden med mig och sedan igångsättning, vilket inte slutade så bra, men ändå. Med min lillebror gick hon ytterligare några dagar över tiden vilket resulterade i igångsättning som slutade lika illa den. Visserligen kanske man inte hade samma möjligheter till att bestämma datum på den tiden, men hon gick över tiden.
Sen var det nog slut på argument egentligen. Men eftersom jag inte ens vet hur det känns när en förlossning startar spontant så inbillar jag mig att jag inte kommer uppleva det den här gången heller.
Vi får väl se ;). På fredag ska jag till barnmorskan på vanlig kontroll. Och ja har ju inag förvärkar eller så denna gången heller. Magen kan bli lite spänd om jag gör riktigt jobbiga saker som att promenera eller städa, men värre än så är det inte och det gör inte ont.

Kommentarer
Postat av: Tella

och jag hävdar fortfarande att du inte kommer att gå hela tiden...

2008-12-28 @ 14:27:56
URL: http://emeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0