Jag är inte gjord för motion

Idag blev det någon form av sovmorgon, efter det skulle jag ju vara hurtig och promenera. Lillskiten skrek som en stucken gris och jag trodde nästan att promenaden skulle läggas på is, men efter att fått på oss kläder så somnade hon innan jag ens kommit en våning ner i trapphuset. Vi började med att promenera planlöst på Väster, en stadsdel jag är totalt obekant med. Jag hittade en massa fina hus som jag vill ha, men typ aldrig kommer att ha råd med. Sucks...
Efter det gick jag ett varv runt sjön, det var full rulle där och förmodligen fler än jag som passade på att ta en promenad i den förmodligen väldigt tillfälliga solen.
Sen skulle jag äta lunch med Nina klockan 15, men efter två timmar gående var jag helt mör så jag gick upp på jobbet för att vänta på att hon skulle få lunch. Jag behövde inte mer än komma dit så blev Lovisa kidnappad av Erika som bar runt henne på hela bygget.
Jag blir väldigt stel i kroppen efter de här promenaderna, borde inte mitt stillsamma lunkande mjuka upp istället? Därför känns det skitjobbigt att jag inte får bada än, ett varmt bad hade nog gjort susen nu, men jag får ta en dusch sen istället.
Nu är det matlagning på gång, jag tänkte fylla kycklingfiléer med gorgonzola och soltorkade tomater för att sen rulla in dem i bacon eller nåt. Blir säker asbra. :) Min karl är ju hungrig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0