Jävla bil

Hur många gånger har jag skrivit den rubriken? Någon som håller räkningen? Glad i hågen körde jag och Lovisa till Sofia för att hälsa på, strax innan Alvesta tändes bensinlampan så jag tankade upp lite. Ingen fara på taket, men tyckte att bilen drog lite väääl mycket bensin. När jag skulle hem hade det blivit en fläck med bensin under bilen och när motorn var igång droppade det så kraftigt så det nästan rann. Jäkla skit. Micke försökte kolla om det var något han kunde åtgärda på plats, om någon klämma lossnat eller så. Silvio ringde sin brorsa och det skulle visst till någon silikontätning som de hades hoppats på att den inte behövdes. Suck, så nu står "kära" bilen ute i skogen och jag sitter här, billös igen. Micke var snäll nog att skjutsa hem mig.
Hela dagen har varit toppen, vi har bakat muffins, eller det var snarare Sofia som stod för bakandet, men jag åt. Gott. Sen har Lovisa provat på livet som proffsryttare, hon tog ett rejält mantag och gillade läget. Kalas. Min plan kommer givetvis gå vägen.
Tråkigt nog är Lovisa ganska täppt och har nu börjat hosta också. Det var en liten förkyld dam i helgen som inte riktigt ville lyssna på rätt öra när det gällde att inte gosa med bebis. Suck, men, men. Hoppas att det inte blir värre. Hon har inte blivit febrig..än.
Bild kommer snart från när Lovisa rider.

Kommentarer
Postat av: Natha

Emma.. jag är nog inte den första som säger det här men... den där bilen kanske inte var ett särskilt bra köp? :)

Kul att Lovisa har hittat sitt kall:) skynda med bilden tack! kramkram

2008-07-03 @ 20:44:15
URL: http://jagheternathalie.blogg.se/
Postat av: Nina

Vem var det som "smittade" Lovisa? ;-)

2008-07-03 @ 22:02:22
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Na: I det här fallet var det lite undermåliga mekaniker. De skulle täta nån grej, men hade inte tätning och glömde säga att det kan bli ett problem.



Ni: En i helgen.

2008-07-04 @ 10:33:06
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0