Kringelkrångel

Glad i hågen satte jag mig för att söka föräldrapenning framöver. Tji fick jag, jag har haft hälften av dagarna så nu måste vi fixa så att Silvio skriver över sina dagar till mig så att jag kan ta ledigt resten av året. Tanken var ju egentligen att jag skulle börja jobba om 1½ månad, men så blir det ju inte heller. Jag hade kunnat göra det om jag fick jobba utefter mina förutsättningar, men det får jag inte så då får det vara. Jag orkar inte gå dit och bli klagad på dagarna i ända att jag gör för dåligt ifrån mig. Prova själv att inte sova för allt gör ont, all vaken tid gör allt ont.. osv osv. Man kan inte prestera bra hela dagarna i det läget, men det förstår tyvärr inte alla i synnerhet inte min arbetsgivare så jag kommer vara hemma hela hösten istället, mysa med Lovisa, bli tjockare och jobba lite med mitt företag. Ypperligt sätt att spara föräldradagar på hoppas jag så att Silvio får lite ledighet han också.
Just ja, måste även ända dagisbehovet. Nu behövs det ju inte så mycket dagistid för Lovisa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0