Tidigt som fan

Nu har jag/vi varit vakna ett bra tag, först mat, sedan powernap för bebis del, mer mat, frukost för mig. Nu sitter vi som vanligt vid datorn, eller rättare sagt jag sitter vid datorn och Lovisa sitter i sin babysitter och låter samt sparkar av sig filten hela tiden.
Som mammaledig har man alldeles för mycket slötid, man kan inte göra nåt vettigt som tex. diska eftersom man förmodligen måste hålla sin lilla bebis i knät, men sitta framför datorn passar ju kanoners då. Så, vad gör man med all den tiden? Jo, läser bloggar på korsen och tvärsen. Alldeles nyss korsade en klockren blogg min väg, så perfekt parodi. http://therealblondinbella.blogg.se/ (Jag skulle egentligen gjort en snygg länk, men vissa funktioner verkar vara ur funktion.)
Nu tänker jag också vara ohyggligt generös och göra lite gratisreklam. Cdon.com har en drive nu som jag anmälde mig till, hyrfilm, 30 dagar för 49 kr. Man ska sätta ihop en lista på 30 filmer man kan tänka sig se, så skickas de hem till en, några i taget. Tycker det kan vara värt 49 kr.
Det känns helt galet att det är snö ute, det var verkligen på tiden, men lite sent påkommet. Den här vintern har man inte varit bortskämd med snö precis. Två vintrar sen var det helt perfekt, då red jag också Brajjan väldigt mycket så vi hade det kul med en massa galopp ute i snön. Saknar ridningen, men det finns en tid för det också så småningom. Jag har funderat på att köpa en liten ponny eller nåt, visserligen kan inte jag rida på en sådan, men det finns ju mycket annat man kan göra.
Ikväll är det äntligen fikakväll igen, det var några veckor sedan. Det har blivit lite mer sällan eftersom vi fått nya tider på jobbet och det allt som oftast är någon som jobbar sent.

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja det ska bli najs ikväll!!

Saknar med hästarna o ridningen, kommer du ihåg våra planer om en foderhäst tillsammasn? Det är kanske itne så omöjligt lite senare fram...?

2008-03-18 @ 09:05:10
Postat av: Emma

Ja, jag kommer ihåg att vi skulle ha häst. Undrar när man har tid med det igen egentligen?

2008-03-18 @ 12:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0