Very slappish dag

Jag kände mig grymt stolt igår för att jag lyckades natta Lovisa, det händer typ never. Nåt tag senare när jag var så gott som medvetslös vaknar såklart Lovisa. Jag plockar upp henne från hennes säng och bär in henne till Silvio som försöker bli trött framför datorn, han frågar lite vänligt om hon är vaken, jag muttrar tillbaka nåt om att hon är vaken, men inte jag. Sen somnar jag igen snabbt som attan och vaknar inte förrens nån gång på morgonen när Lovisa bajsar. Det ekar i hela sovrummet, jag trodde man skulle vakna av en hungrig, skrikande bebis, men inte då.. hon bajsar.
Idag skulle jag till min kära tandhygienist, det är inte ett dugg trevlig. Hon pillrar i mitt tandkött med äckliga, vassa krokar så det gör ont och blöder. Sen remissade hon tillbaka mig till käkkirurgen för en ny operation. Suck, får ångest bara av att tänka på det.
Silvio hade visst träffat på Robin när han väntade på mig, Robin bad om ursäkt för att han glömt säga att han fått böter, men inte ett jävla pip om att han skulle betala dom. Så jag kommer väl ge igen med samma mynt, jag betalar böterna då jag inte är särskilt intresserad av inkasso sen kan jag ju bara råka skita i att betala det han lagt ut för reparation. Jag kan vara snäll som fan, oftast för snäll, men ibland rinner bägaren över och då får det vara nog.
Det blev 3 filmer inhandlade på filmmix också, man måste ju ha något att göra på sina slappedagar, idag var det extra slappedag eftersom Silvio hade fripass.
Jag köpte 3 filmer för 199 plus lite godis, den förvirrade snubben i kassan hävdade att det skulle kosta mig 380 spänn. Jag sa att det omöjligt kunde stämma med tanke på vad jag köpt. Han försökte mästra mig med att en film hade kostat si och så mycket, jag stod på mig vad som gällde enligt märkningen på filmerna. Chefen, som hörde hela konversationen hoppade in och skällde på killen för att han inte gjorde sitt jobb rätt, han hade inte lagt in i systemet att det var nytt pris på en av filmerna utan bara märkt upp den. Klantigt som fan, men jag hade ju rätt. Och som tur var så var jag ju också lite uppmärksam på vad han sa, hade jag exempelvis gjort annat samtidigt hade jag nog inte reagerat på priset utan snällt betalat.
Kom hem och satte på en av filmerna som ingen av oss sett, Minotaur, den var apkass, Silvio somnade, jag förstår honom fullt ut.
Idag tänkte jag försöka mig på att sy gardiner om min symaskin fortfarande är i nåt slags fungerande skick. Det börjar som sagt bli liiite väl nu med oordning här och oiordninggjort. Jag måste ju ändå hålla mig sysselsatt med nåt då jag har tvättid 22-02. Måste verkligen tvätta, har en liten marodör som emellanåt är skrämmande bulimisk och kräks på det mesta som finns i hennes väg.

Kommentarer
Postat av: Natha

ÅH! så mycket roligt att kommentera!!!!:) hahah
1. Mr i will not pay my tickets är skarp nog att lägga pengar på reparation= skit i att ge honom pengar. Låter som en bra lösning:)
2. Jävla sjukvård, kan de inte bara fixa din mun en gång för alla??
3. Fan också, jag ville ju se den filmen, nu krossade du mina förväntningar.
4. Säg till när du har sytt klart (ca år 3034) så kan jag kanske få låna din symaskin. Har köksgardiner som behöver komma upp:D hihih
Mors:)

2008-03-12 @ 23:46:47
Postat av: Erika

Hoppas fan inte att du lånar ut bilen fler ggr till han!

2008-03-17 @ 20:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0