Dessa söndagar

Det är något märkligt med söndagar. Hur man än vädner och vrider på det är de aldrig trevliga och alltid lite lätt ångestfyllda. Det är veckans sista dag och stressen börja komma över alla 'borde' som man inte fixat under veckan, man inser att nu är sista chansen. Har man dessutom festat kvällen innan brukar en extra dos med ångest ligga över dagen som en liten dimma. Det kanske jobbigaste med söndagarna är att helgerna går för snabbt och måndagen kommer snababre än ett japanskt snabbtåg. Även som föräldraledig infinner sig söndagsångesten, det blir ännu en vecka då bara jag och Lovisa ska försöka göra det bästa av tiden.

Nog om söndagar, hur var det igår då?
Jo teamfest är ju alltid trevlig. Vi började ganska tidigt för egentligen skulle vi spela brännboll, men det fanns varken prylar eller lust så det blev inget med den saken. Istället dracks det. Egentligen hände inte så mycket alls som skulle kunna klassas in i nåt skandalfack. Den kära värdinnan för kvällen blev mest berusad, skönt att det finns nån mer som följer mitt koncept - min fest, alltså är jag fullast.
Roliga diskussioner om film, böcker, musik och en väldigt berörd Kerstin.
Fredrik däremot har jag sagt upp vänskapen med, han läser inte böcker. Dock är han nästan förlåten då den enda bok han läst är Liftarens guide till galaxen och han tycker den är skitbra.
Vi åkte hem typ halv ett, snälla Natha lekte taxi åt oss. Vi hittade ett par tokiga barnvakter som hade diskat och städat vårt kök. TACK! Allt hade gått bra, men Silvio glömde nämna den lilla detaljen att Lovisa gärna vill att maten är lite, lite för varm. Så om ni är barnvakter igen, eller nån annan läsare skulle råka vara det så vet ni ;).

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja tack för den, Silvio! Nej men det gick bra ändå;)För övrigt har ni världens sötaste och duktigaste lilla tjej!

2008-05-18 @ 23:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0