Projekt barnrum

Nu har jag fått ur halva tummen ungefär. Jag har börjat styra upp ordningen i Lovisas rum, just nu fungerar rummet mest som nån slags lösning för diverse bråte ingen vill kännas vid. Det ska det bli ändring på. Lovisa sover nu väldigt bra på nätterna, men jag vill nog ha henne i vårt sovrum ett tag till. Men förutom det så får hon mer och mer saker som kräver sin plats så det kan ändå vara skönt att få undan det.
Just nu står min gamla soffa, min gamla säng och Lovisas byrå i rummet. Sängen tänkte jag har kvar, den fungerar dels som gästsäng och dels tänkte jag göra en myshörn i den. Jag ska alltså plocka av benen så den ligger direkt på golvet och sen fylla på med lite kuddar. Myspys alltså.
Soffan vetifan. Det känns onödigt att slänga den, den funkar ju än. Inte för att vi behöver den, men jag är en notorisk samlare. Den får väl helt enkelt stå där tills vidare. Eller nån annanstans.
Jag har hänt upp den fina födelsetavlan Lovisa fått av sin farmor och farfar. Inte för att hon bryr sig så hårt nu, men i framtiden.
Så, nu ska jag pyssla vidare och sen ska jag checka av hur det gick med tvätten egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0