Gårdagens pucko

När vi skulle hem igår och hämtade ut jackorna ur garderoben..
Hon som jobbade i garderoben sa "det kan inte var långt kvar nu.." och syftade såklart på min mage.
Jag förklarade ungefär hur långt det var kvar. Hon vägrade tro på det och avrundade det hela lite lagom trevligt med "då måste det vara tvillingar..".
Jo, visst. Suck. Pucko.

Jag tycks tydligen bli stor när jag är gravid. Det beror ju helt på var magen hamnar. En del bebisar ligger långt in i kroppen och man kanske kommer undan med en ganska nätt liten mage. Jag får en dunderklump framför mig.

Och nä, jag är inte dunderrabiat egentligen. Jag blir inte sur eller tar illa upp när tex folk jag känner skämtar lite om tvillingar eller så. Eller som en jobbarkompis igår "du är ju lika jäkla stor som förra gången". Helt ok. För det var inget illa menat och hon var inte så jäkla liten hon heller ;).

Efter fem ultraljud är jag tämligen övertygad om att det inte är tvillingar.

Kommentarer
Postat av: Nina

Jomen kanske om man önskar så kanske det är tvillingar.. Eeeeeeller inte, haha! Hatar människor som hela jävla tiden säger så dumma saker!

2008-11-29 @ 16:20:32
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Jag hade nog blivit lite svettig om det var tvillingar ;)

Tur att jag inte är så fasligt hormonstinn, utan mest tyckte det var ett pucko.. haha.

2008-11-29 @ 17:13:03
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Tella

Hon kunde åtminstone hållit käften efter att du sa hur långt det är kvar...men hon har säkert inte varit gravid själv så hon vet inte hur det är att känna sig som en avlägsen släkting till valen....det vet däremot jag, så ta inte åt dig av den här kommentaren heller :P

2008-11-29 @ 17:46:48
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Nä, jag tar inte åt mig så våldsamt mycket. Reagerar mer på att det är fräckt av helt okända att säga så. Bryr mig inte det minsta om tex en jobbarkompis säger samma sak.

Avlägsen släkting till valen.. den var bra!

2008-11-29 @ 17:49:36
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0