Mätt å go som en ko

Nä, kon åt jag ju. Men annars så!

Vi var faktiskt klara i tid för ovanlighetens skull. Packade ihop oss i bilen och lämnade av Lovisa hos familjen Erika. Sen började det stora problemet med att hitta parkering nere i stan. Konstigt nog verkade det vara en massa happenings i stan för det var svårt att hitta, men det lyckades.
På Båten, där middagen serverades hittade vi trevligt folk så det var bara att slå sig ner och umgås. Jag deppade en liten stund för att jag inte fick det goda vinet till maten, men mineralvatten kan ju vara gott *intalar mig själv*.
Till förrätt var det kantarellsoppa. Slurp. Till varmrätt hade man i förväg fått välja kött eller fisk. Jag slog till på kött så vi sällan äter "riktigt" kött hemma. Det blev en ryggbiff med sås och potatis. Gott det också, även om jag kan hålla med vår käre datorfixare att den hade gjorts bättre hemma ;). Proppmätt var det sen dags för efterrätt. Jordgubbskompott i nån slags mördegskaka och sen vit chokladglass. Gott som tusan även det, men vid det laget var jag smärtsamt mätt så det gick lite trögt.

Tråkigt nog bröt de flesta upp från festligheterna när efterrätten hade dukats av så vi bestämde oss också för att dra hem. Kassan var ändå så skral så vi inte hade kommit så värst långt ute på krogen.
Full fräs till familjen Erika igen för att hämta Lovisa. Det hade varit full rulle hela kvällen och hon hade även tagit ett par stapplande steg utan stöd. Hon har ju tagit nåt steg själv hemma, men inte så mycket mer än ett, nu klämde hon till med tre i följd. Duktiga tjejen. Väl hemma somnade hon väldigt fort. Nu ska jag följa hennes exempel. Ryggen värker något fruktansvärt.

Godnatt!

Imorgon ska jag njuta av att se Silvio städa lägenheten.

Kommentarer
Postat av: Nina

Var det inte hallon i kompotten?=) ELler det kanske var jordgubbar? Nu blir jag osäker, haha=)

2008-11-16 @ 01:15:15
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Tella

Bra att ni hade trevligt! :) Medan Silvio städar lägenhet imorgon kan du ju passa på att virka ett koppel åt den lilla vilden ni har, som snart behöver ett ;)

2008-11-16 @ 01:40:14
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Ja, det var jordgubb Nina ditt lilla fyllo.



Koppel.. virka? Nä, jag ska ligga på soffan och äta choklad och titta på när Silvio städar.

2008-11-16 @ 10:43:05
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0