Morgonstund har boktips i mun

Philip Pullman - Guldkompassen

Baksidetext: Allting börjar när Lyras farbror, Lord Asriel, återvänder till England med berättelser om en plats nära Nordpolen där man genom norrskenets skimmer kan ana en annan värld. Inte långt därefter försvinner Lyras vän Roger under mystiska omständigheter. Snart blir Lyra indragen i ett farligt äventyr med underliga vetenskapsmän, häxor och bepansrade isbjörnar som drabbar samman i polarmörkret. Men framför allt finns här alethiometern, guldkompassen, en magisk sanningsmaskin med stor makt för den som kan använda den rätt...

Jag tycker: Positivt överraskad. Skönt när man blir det. Jag, liksom de flesta andra såg väl filmen förra året som var en riktig kalkon. Jag minns inte hur många gånger jag somnade och när jag slutligen lyckades ta mig igenom den var det mest bara ett jaha.
Boken däremot är både spännande och välskriven. Inte det bästa inom genren, men klart godkänd. Det är så att jag ser fram emot att läsa del två och tre i "Den mörka materian".

Kommentarer
Postat av: Tella

låter som om jag har en bok att se fram emot då :) Tänker inte se de andra filmerna iaf, för jag somnade ju jag med...Robin var lagomglad åt att se film med mamma när mamma bar aosmnade hela tiden haha

2008-11-17 @ 11:00:23
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Yes, får plocka med lite böcker till jul :)

2008-11-17 @ 12:44:55
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0