Ska vi leka gissningsleken

Kön på bebis? Hittade en lista med lite skrock som man kan fylla i själv... Vi vet ju inte vad det blir för något så det är enbart spekulationer...

*Om magen är toppig och inte syns bakifrån så är det en kille:
= Inte toppig, men syns inte bakifrån heller. Samma som med Lovisa alltså. Så vi säger kille för husfridens skull ;).

*Om man har en tydlig pigmentrand på framsidan så är det en kille.
=Tjej

*Om bebisens hjärta slår över 140 slag per minut så är det en tjej:
=Tjej, har legat mellan 154 och 158

*Om man mår mycket illa så är det en tjej
=Tjej, tveklöst ;)

*Om man är sugen på sött godis så är det en tjej. Salt eller surt så är det en kille:
=Det varierar, men får för mig att jag vill ha surt vilket jag inte gilar i normala fall så kille.

*Om mamman förlorar sin skönhet så beror det på att det är en tjej som stjäl den:
=Kille, inte för att jag ser mycket ut för världen, men det har inte blivit värre ;).

*Om bebistillverkningen skedde innan ägglossning så är det en tjej. Vid ägglossning så är det en kille:
=Inte helt hundra, men förmodar före så tjej då.

*Om man har mycket halsbränna så är det en kille:
=Tjej

*Babyn hickar mycket om det är en tjej:
=Kille så kanske, har inte direkt känt så mycket hickningar.

*Babyn sparkar mycket om det är en kille:
=Faktiskt är den här bebisen mindre sparkbenägen än Lovisa så heöt klart tjej.

*På UL-bilderna håller bebisen händerna mellan benen om det är en kille:
=Tjej

*Om man har många urinvägsinfektioner så är det en tjej:
=Kille

*Babyn ligger högt om det är en kille och lågt om det är en tjej:
=Känns som lågt, så tjej.

*Om man blöder mycket från tandköttet så är det en tjej:
=Jag är nog diskad från denna frågan ;) Men vi säger tjej för att hålla oss inom ramarna.

*Om naveln putar ut tidigt så är det en tjej:
=Kille

*Babyn sparkar mest på vänster sida om det är en tjej och höger sida om det är en kille:
=Kille

*Om man sover med huvudkudden åt norr så blir det en kille:
=Öhhh.. mer norr än söder iaf, så kille då.

*Om man fryser mer om fötterna än tidigare så blir det en kille:
=Tjej

*Om mormor har grått hår så blir det en kille:
=Bebisens eller min mormor? Min mormor hade grått hår när hon levde och var gammal, min mamma börjar få grått hår. Så kille då eller?

*Om man mådde illa i början av graviditeten så blir det en tjej:
=Tjej.

*Om man får sämre hy och hår under graviditeten så blir det en tjej:
=Kille

*Om man tidigt har fått större bröst så blir det en tjej:
=Kille, den här graviditeten har inte samma utvikningstjejfördelar som den förra.

*Om summan av mammans ålder vid tidpunkten för befruktningen och befruktningsmånaden blir ett udda nummer så blir det en tjej:
=27 år + April, mån 4 = 31 --> Tjej

*Om man är sugen på frukt så blir det en tjej:
=Tjej. Sugen på frukt i normala fall också.

*Om man är sugen på apelsinjuice så är det en tjej:
=Tjej. Fast jag är ju dugen på det annars också.

*Om man drömmer att det är en kille så blir det en kille:
=Har inte drömt nåt alls vad jag vet, så neutralt.

SUMMA AV SKROCK:

Tjej:14
Kille:11
??: 1

En tjej till alltså ;). Sorry Silvio. Och stackars mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0