Det blev en ganska lång dag

Någon gång sjukt tidigt i morse blev jag väckt av Lovisa som hostade. Långt senare ringde väckarklockan. Nåja, duscha, packa, vakna osv. Körde Lovisa till Natha och styrde sen kosan mot Lund. Kom fram ganska lagom, letade parkering ett tag, tog en fika och gick sen dit vi skulle. Doktorerna titta på bebisen länge och väl och sen fick vi ett litet informationssamtal. Den här gången var det lite utförligare då de nu visste mer och hade mer koll på läget. Planen är att bo i Lund från v.38 och tills bebisen behagar se dagens ljus, är den lika seg som sin storasyster kan det ju dröja alltså. Hur slår man ihjäl upp till fyra veckor i Lund då man bara väntar? Det är helt ok att göra en maffig pengainsättning på mitt bankkonto så jag kan fika och shoppa.
Vi fick veta vad för operationer som skulle göras och exakt vad som kommer att göras i varje operation. Känns bra att ha fått den informationen, vi fick även tips om bra websidor och en lång lapp med benämningen på felet så att vi kunde söka upp mer information.

Efter den lilla eskapaden skulle vi leta upp Erika som skulle lifta med oss hem. Om vi säger såhär, jag och Silvio är världssämst på att hitta, Erika var ungefär lika vimsig som vanligt, men vi hittade varandra till sist. I en korsning la dock bilen av, jag fick en halv hjärtattack, men lite motvilligt startade bilen igen som tur var.
Lämna av Erika hemma hos sina föräldrar, sen stack jag och Silvio till Moshi Moshi för lite mat. Sushi såklart, nu igen. Natha var på personalmöte på sitt ena jobb, hon hade inte med bilstolen så vi kunde inte hämta Lovisa. Det slutad emed att vi åkte hem och nu är Natha på väg med vår lilla tokunge. :)

Kommentarer
Postat av: Louise

När ni är på plats i Lund måste vi gå o fika!:)

2008-10-06 @ 21:24:36
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Kommer ju vara där en hel del så det kan lätt bli en och annan fika :)

2008-10-06 @ 21:40:19
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Tella

Kan man få veta benämningen? Glöm inte kolla upp med försäkringar o sånt! Många försäkringar ger ersättning om man själv behöver vara på sjukhus och även för barn. jag har en som ger ersättning även för sjukdomar som redan finns. Så kanske ni inte förlorar alldeles för mycket m tanke på att du kommer att få vara sjukskriven from v38 tills barnet kommer.

2008-10-06 @ 23:07:03
URL: http://emeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0