Folk alltså

(Jag glömde kameran hemma, men inlägget blir inte bildlöst för det, bilder finns att Googla fram :))

Glada i hågen begav jag mig till Sofia, där hamnade jag mitt i det stora bullbaket. Känns som om jag inte kunde komma mer lägligt. Hade en trevlig eftermiddag på alla sätt och vis. Sen skulle jag köra hem, hämta Silvio och sen till Natha för att hämta Lovisas resesäng som blev kvar igår.
Strax utanför Alvesta märkte jag att min bil inte var med på noterna, det gick inte att gasa. Jävla helvete tänkte jag och kände att jag fortsätter mot Alvesta istället för att svänga ut på mototrvägen. Klokt val. Bilen stannade nämligen. Gjorde en snabb felsökning och kom fram till ungefär ingenting. Packa ur barnvagnen, lasta ur Lovisa, upp med varningstriangel och med bensindunken i högsta hugg gick jag till den närbelägna macken. Problemet löstes. Nåt jävla ollon hade tydligen tyckt at det var fullt legitimt att sno min bensin. Ok, mitt tanklock är inte låsbart, men på min förra bil var det så sofistikerat så att var bilen låst gick det inte att öppna luckan. Det går tydligen på den här bilen. Tack för det liksom. Dessutom funkar inte bensinmätaren för kära svåger har inte orkat byta den än som utlovat så det är en chanstagning att köra bilen. Hoppas på att få den biten åtgärdad i helgen.


Kommentarer
Postat av: Nina

Åh, hade man sett vem som gjort det.. En snyting i nyllet.. Mekonomen har låsbara tanklock, verkar som det behövs på ert område ;-)

2008-10-08 @ 08:13:48
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Jepp, var ju med dig när du köpte lock där förra året så det blir en sväng dit. Vill gärna ha min dyra bensin för mig själv.

2008-10-08 @ 08:37:24
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0