En dag i Göteborg senare

Hemkomna igen från en lång dag. Vi steg upp någongång i morse, skittidigt. Packade ihop oss, stuvade in oss i bilen och styrde kosan mot väst. Den här gången blev vi inte stående snopna på mototrvägen strax innan Göteborg utan passerade målsnöret med bravur.
Vi började med att springa lite på stan, snabbkollade medan vi letade efter guldgruva No1, Science Fictionbokhandeln. Typ bästa bokhandeln som finns. Jag tummade några gånger på Twilight, Silvo gick bananas. En rejäl påse böcker senare gick vi nöjda därifrån. Lite till häng i affärer, jag insåg ganska snabbt att jag inte orkade ens försöka leta efter något, men Silvio hittade en jacka.
Dags för dagens datande, Silvio hade stämt träff med en kompis han typ inte träffat på den här sidan milleniskiftet, så det var på tiden. Dessutom träffade vi Silvios syster Tella en snabbis innan hon skulle till jobbet, hon hade med Twilight till mig :). Visste inte om det så det var bra, och tur jag inte köpte den;).
Ett par koppar kaffe senare begav vi oss till Mässan. Där var massa folk, ännu mer folk, och en hel del böcker. Gjorde inte så värst mycket fynd då jag snabbt upptäckte att det som var intressant och kunde klassas som fynd hade jag redan, men det blev en del böcker.
Nöjda och belåtna med trängseln åt vi en bit mat innan vi körde hem igen.

Nu har jag smittats med elak förkylning så jag känner mig inget vidare. Usch.. och ingen whisky får jag kurera med heller...

Kommentarer
Postat av: Tella

Haha du glömde nämna att du var så nära att köpa den själv. Hade väl varit himla typiskt, eller hur?? Ska bli kul att se om du också sträckläser :)

2008-09-27 @ 22:45:46
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Ja, alla tycks ju sträckläsa så jag borde väl också följa trenden :).

2008-09-27 @ 23:06:45
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0