Jag svarar såhär

Det har kommit lite frågor om hur det gick idag på ultraljudet. Självklart vet alla att vi varit där och är nyfikna på hur det gick. Det gick väl mer eller mindre bra, allt beror på hur man ser det. Det fanns en pigg liten bebis i magen.
Tyvärr har den lilla krabaten ett hjärtfel. Vad det är exakt och hur det kommer att åtgärdas vet vi inte i dagsläget. Vi vet bara att det kommer bli jäkligt tufft.
Vi blev alltså kvar ett tag så att även en läkare fick göra en bedömning. Det slutade med att vi tog fostervattensprov som akut kommer att analyseras i Lund för att se om det beror på något genetiskt. Eventuellt kan vi få åka till Lund för vidare utredning om det behövs, vår läkare skulle prata med dem imorgon och göra en bedömning utifrån det.

Just nu känns det skittungt och jag funderade länge på om jag skulle skriva det här inlägget eller inte. Det känns som att det egentligen är mer personligt än vad jag vill dela med mig i bloggen. Samtidigt vet jag att frågorna kommer oavsett och det går inte att låtsas att allt är bra.

Hursom, på grund av fostervattensprovet är det viloläge som gäller för min del, total uppassning. Nåväl, jag kommer nog lilla lite lågt ett tag tills vi vet hur det är med allt och vad som händer i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Tella

Äh jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer än att jag vet att även om det kommer att bli jobbigt så har Sverige riktigt bra barnhjärtsjukvård. (Drottning Silvias i Gbg)Och så kan jag skicka en stor cyberkram till er!

2008-09-04 @ 23:03:57
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Nina

Massor med kramar!

2008-09-05 @ 07:27:06
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Louise

KRAMAR

2008-09-05 @ 10:11:09
Postat av: Kerstin

Kramar och förhoppningar om att det blir bra

2008-09-05 @ 10:57:50
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: SeraG

Tänker massor på er! Hoppas verkligen ni får mer information snart för er egna del! KRAMAR!!

2008-09-05 @ 17:20:04
URL: http://queserag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0