Varför är just tisdagar alltid så tråkiga?

Jag passade på att ta med mig barnen ut när Silvio skulle ner på stan och fika med Robin. Jag och barnen gick till en lekplats, yrhönan Lovisa sprang runt som bara den. Det var fullt upp för mig så att hon inte skulle äta stenar, löv, fågelbajs, bananskal osv. Jag tycker inte det verkar vara en hälsosamkost.
Så var det det där med den nya barnvagnen. Man får aldrig vara glas länge. Ett metallrör på sufletten gick av igår, visst, sufletten funkar, men jag vill inte ha vassa metallrör som sticker upp. Usch. Jag mailade tjejen jag köpte vagnen av och hon hade ändå tänkt komma hit idag och lämna kvitton samt ett överdrag så hon erbjöd sig att ta med liggdelen till Babyproffsen. Tydligen var det en jättevanlig skada, även affärsinnehavaren hade lyckats ha sönder sufletter på det viset. Tråkigt nog gällde inte garantin. Jag som ändå tycker det är undermålig konstruktion. Men, men. en ny suflett beställs och det skulle kosta 300-400 kr så det får det väl vara värt. Om inte annat för att det är lättare att sälja en hel vagn sen när det är dags. Och så ska ju ingen skada sig på det där vassa metallröret som sticker upp.

Sen var jag en sån där jävla gnällkärring idag. Våra nya grannar lägger ju som sagt alltid stenar, pinnar och sånt i dörren för att den ska vara olåst. Ja, och sen får man ju i tid och otid släppa in ungarna och de ringer alltid på vår porttelefon etc. Sjukt irriterande.
Men nu mailade jag hyresvärden så jag hoppas det blir lite ordning på torpet. Om inte annat så är det ju så att det kan bli försäkringsstrul...

Hmm.. ja.. äsch.. nu ska jag taktikvila lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0