En sån där trött dag

Klockan 6 i morse tyckte Lovisa att det var lagom att stiga upp. Jag drog mig en stund till, men sen hade även Victor tröttnat på att sova.
När jag hade lämnat av Lovisa på dagis började jag läsa repetitionshäftet i kemi. Nog kommer jag ihåg en del. Termerna. Men sen är det hyfsat blankt så det blir till att läsa mer och göra övningsuppgifterna ordentligt så jag känner mig förberedd.

Både hos Tella och Kerstin har jag läst en liten utmaning angående att nämna 15 böcker som varit betydelsefulla. Man ska inte tänka och fundera utan ta de första man kommer på. Jag orkar nog inte engagera mig i att skriva författare då jag är för trött för google just nu, men kanske en och annan kommentar dyker upp. Uppskrivna utan inbördes ordning och kommentarer kursiverade, pedagogiskt och bra ;).

- Hohaj För att det är så jäkla bra. Det är en sån underbar känsla i boken. Blev tipsad om den i en boktipsartråd på ett forum. Vid ett senare tillfälle i en helt annan tråd som handlade om det bästa man fått av forumet svarade någon att hon blivit tipsad om den boken. Det säger nog det mesta och jag är böjd att hålla med.
- Hon som aldrig kände männen Läste den för en massa, massa år sen och jag kan aldrig sluta fundera på vad för ställe den handlade om. Väldigt speciell och eftersom jag fortfarande funderar efter alla dess år måste den ju varit betydelsefull för mig.
- Konsten att vara Ela Jag älskar Johanna Nilssons böcker och denna är favoriten av dem.
- En vampyrs bekännelse, ja resten av serien också Massa år sen jag läste dem, men så bra jag tyckte de var. Har fortfarande inte vågat läsa om för jag kanske blir besviken.
- Sagan om ringen, alla delar där också Hello, vi snackar urfantasy här nu va. Originalet är fortfarande tveklöst bäst.
- Narnia, börjar bli tjatigt, men givetvis alla delar På sommarlovsmorgon när jag var liten gick 'Häxan och Lejonet' sen dess har jag varit fast.
- Lilla huset på prärien, alla delar Läste böckerna när jag var liten och har sett serien vid alla möjliga tillfällen sen dess. Förmodligen mest nostalgi.
- Nattsommar Mest för att boken är så sjukt läskig och sen sitter den kvar i minnet för det hände en riktigt hemsk sak i mitt liv samtidigt som jag läste den. På något sätt hänger det kvar.
- Liftarens guide till galaxen Galen.
- Anna, Hanna och Johanna Marianne Fredriksson, min andra absoluta favoritförfattare jämte Johanna Nilsson. Tyckte väldigt bra om just den här boken.
- Avalons dimmor Massa år sen nu, men jag tyckte den var sååå bra. Och känslan sitter kvar. Den finns en sjukt kass tv-serie. Läs boken isället.
- Allra käraste syster Min absoluta favorit när jag var riktigt liten. Jag letade själv efter hål under vår stora rosenbuske i trädgården.
- Ringaren i Notre Dame En stor favorit när jag var liten. Bokslukare av stora mått på den tiden så denna lästes om några gånger.
- Berlinerpopplarna (inkl. Eremitkräftorna och Vila på gröna ängar) Gillade helt klart serien och jag har läst den relativt nyligen. Kanske inte direkt världomvälvande för min del, men jag gillade den.
- Alkemisten Jaja, sjukt otippat eller. När jag läste den hade jag inte hört talas om Coelho och hans popularitet, men biblioteket på folkhögskolan där jag gick var uppdaterade med aktuella böcker och jag fastnade riktigt hårt.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Man vill ju välja många fler än femton böcker! Jag älskade också Allrakäraste syster och Ringaren i Notre Dame när jag var liten... Och gör det säkert fortfarande om jag skulle få för mig att läsa om dem.

2009-08-12 @ 23:53:08
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: josse

Ååå allra käraste syster...aldrig läst den men sett dne på film. Älskade den när jag var liten =)

2009-08-13 @ 20:16:58
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Hannah

Alltså, det är nästan lite skrämmande vad lika boksmak vi har :) Allrakäraste syster, need I say more?

2009-08-14 @ 20:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0