Lovisas namnsdag

Ja, det är väl det mest spännande som händer idag. Gårdagen var om möjligt ännu mer ospännande därav brist på uppdatering.

Försökte städa undan lite när Lovisa var på dagis och det gick väl ganska bra. Ganska som i inte hela lägenheten, men det mest synliga. Jag gjorde också slag i saken och packade ner fyra kartonger med böcker. Om två månader ska vi ju vara i vår ersättningslägenhet och jag är slöast i världen med att pack så jag tänkte att eftersom jag ändå är så less på att se böckerna spridda över hela lägenheten varenda dag kan jag lika gärna packa ner de som jag ändå inte ska läsa närmaste tiden.

Lovisa var så söt i morse, hon åt sin välling medan jag duschade. Sen när jag var klar och klädde på mig hörde jag "mamma.. oooj.." från hennes rum. När jag bytte blöjan förstod jag varför. Det är ju vänligt av henne att säga till. Potträning nästa kanske? Hon försöker allt mer och mer att kränga av sig blöjorna.

Jadu, Sofia. Jag kom på att du är ta mig tusan mitt peronliga mattesnille. Men jag bor här och du bor där. Du har inget körkort och jag ingen bil. Men jag behöver ett par lektioner :). Hoppas SM gick bra förresten för lillskruttan.

Jo, förresten. Jag gjorde en uträkning på tappa.se bara för att se om jag behöver anstränga mig. Man kan fylla i sin längd, vikt, ålder och kön. Sen får man fram ett par staplar och en slags summa. Alltså, man kan ta plus och minus på hur många steg man vill ta varje dag och hur många kalorier man vill äta varje dag och så får man en siffra på hur mycket man då bör gå ner i vikt per vecka.
Ska vi säga 20 000 steg per dag? :P
Jag vill bara bli av med värmen så jag slipper svettas så förbaskat.
Nu kanske Hannah vill promenera lite då och då. Vi kan ju låtsas det iaf.. men något är ju skönt att göra med alla sina dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0