Mycket idag

Victor ville inte alls sova inatt så Silvio var uppe med honom större delen av natten. Det enda jag fick mig meddelat när jag setg upp var "Du får gå själv med Victor till sjukhuset sen, jag ska sova". Knappast något jag sa emot :).
Efter att ha stressat iväg Lovisa till dagis där jag glömde lämna keps och nappar gjorde jag iordning Victor. I sista minuten kom vi fram till sjukhuset och fick börja med en synundersökning. Hon som gjorde undersökningen hittade ingen skelning så det verkar ha gett med sig, däremot kanske han hade en liten synförsämring. Han ska få komma dit igen och göra ytterligare en kontroll.
Sen var det dags för den vanliga läkarkontrollen där vi kollar vikt, längd, saturation och lyssnar på hjärtat och shunten. Allting såg bra ut och Victor var på sitt allra spralligaste humör.
Efter det hade jag ett par timmar att slå ihjäl innan det var dags att hämta Lovisa på dagis så det blev en sväng på stan med lite inköp till barnen.

 

Victor kommer att se ut som sin pappa med jeans och tunikaskjorta. Lovisa fick väldigt mycket rosa kläder, men de är coola och passar bra ihop med andra orosa kläder. Det får ju inte bli för mycket ;)

När jag kom hem kollade jag min mail och såg att jag hade fått beslut från CSN. De avslog ju min första ansökan eftersom jag hade några få poäng för lite sen senaste perioden jag var beviljad studiemedel. Jag hade knåpat ihop en fin lite 'överklagan' och fick nu min ansökan godkänd. Så skönt!
Förhoppningsvis får Silvio också ordning på sin akassa nu så då kan vi spara resterande föräldrapenningsdagar och vara hemma lite längre med Victor.
Nu känner jag mig mest spänd inför skolstarten. Det är inte så många veckor kvar nu :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0