På biblioteket

Jepp, här är jag nu. Jag packade ihop min tillhörigheter i morse (dator, kompendier, block och pennor) och tog med mig det när jag lämnade Lovisa på dagis. Sen cyklade jag ut till Campus för att få sätta mig i lugn och ro på biblioteket och få lite pluggat. Det har verkligen varit givande. Jag har inte hunnit så mycket som jag hoppats på, men jag har fattat en hel del saker och det är ju det viktigaste. Nu är det "bara" lite övningsuppgifter kvar att göra på kemin, teorin är grundligt genomgången och sedan ska jag ta itu med den hemska matten. Jag och matte är kanske inte jordens mest vinnande koncept, men det är väl bara att bita ihop och fixa det.

Biblioteket förresten. Det byggdes ett nytt på Campus för några år sedan, jag minns att bygget pågick när jag pluggade. Dock har jag aldrig varit en särskilt flitig biblioteksbesökare i studiesyfte då jag haft lugn och ro hemma. Men, det jag skulle komma till är att jag aldrig varit på det här nya biblioteket tidigare. Det verkar trevlig här. Mitt lilla grupprum jag huserar i har allt jag begär, bord, stol, lampa, vägguttag och bredbandsuttag. Toppen.

Någon som vet hur det ser ut med el och bredband på de enskilda studieplatserna? Annars får jag gå och snoka lite. Jag ska ju tillbringa massvis med tid här de tre kommande åren för studiero finns inte hemma.. Eller, ja, om båda barnen går på dagis sen så blir det ju lite lugn och ro förhoppningsvis.

Nu ska jag snart packa ihop mig, slänga mig på cykeln och hämta hem Lovisa. Hon var inte så glad när jag lämnade henne i morse. Hon gillar dagis, har kul där, är glad och trivs, men hon blir alltid ledsen när man lämnar. Helst skulle hon väl vilja att hela familjen kunde vara med henne där.
Snacka om skillnad. Under inskolningen rusade hon in och sen blev hon ledsen och sur när jag hämtade henne. Nåja, huvudsaken är att hon trivs och att det fungerar bra för henne där, hon blir snabbt glad igen efter lämningen. Snart får hon väl kanske sällskap av Victor också. Dags att kolla upp med läkaren om vad som rekommenderas. Jag skulle nog vilja vänta ungefär ett år, så han skolas in i slutet av sommaren, men försörjning spelar ju en stor roll i det hela. Vi får se, vi får se.. Sen är han ju lite efter med det mesta i utvecklingen, stackars liten, men han halkar bakåt när han blir sjuk och får sedan ta om allt från början.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åh, vad jag saknar biblioteket, och campus överhuvudtaget. Jag i stort sett bodde på biblioteket när jag pluggade... Såvitt jag minns så finns det både el och bredbandsuttag även på de enskilda platserna, åtminstone är jag hundra på att där finns el.

2009-08-19 @ 15:21:45
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, jag snokade lite och el fanns ju, men jag hittade inte bredbansuttag. Kanske får snoka lite mer. Jag tror inte att jag gör mig så poppis om jag lägger beslag på ett grupprum för att ha själv.

Annars tycker man ju att det borde finnas trådlöst bredband.. nåja, the snoking continue..

2009-08-19 @ 15:45:09
Postat av: Kerstin

Har du kollat på de platserna som är på första våningen till vänster precis efter kaféet? Där vid glasväggen? Jag har för mig att de har bredbandsuttag men jag kan minnas fel, det vore inte första gången :P

2009-08-19 @ 18:48:33
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej, jag var bara på nerevåningen så jag får kolla lite mer, ska ju dit imorgon och på fredag..

2009-08-19 @ 19:41:15
Postat av: Josse

Hmm nu är jag tvungen att tänka efter lite...på de platserna i källaren finns det ju el och det ska finnas trådlöst också för jag har aldrig tagit med mig någon sladd nu när jag tänker efter.

Fast man måste logga in först så man får tillgång till deras när eller hur det är...hmm märks att jag inte varit i bibblan på hela sommaren :P

2009-08-20 @ 10:34:03
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Emma

Nu upptäckte jag faktiskt att det finns trådlöst bredband så jag behöver inte bekymra mig om uttag. Det var bara att leta upp det och logga in med sitt studentkonto.. :D

2009-08-20 @ 10:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0