Sjuk och sjukhus

Igår när Lovisa skulle lägga sig var hon brännhet. Feber. I med lite Alvedon och sen sov hon gott. På morgonen kändes hon inte varm, men jag tog ändå tempen på henne för säkerhetsskull, 39 grader. Ringde dagis och sjukanmälde sen blev det mer Alvedon. Lilla stumpan. Hon är ändå ganska pigg och glad.
Victor och jag gick till sjukhuset, eller jag gick och Victor åkte vagn. Allt såg bra ut och såg ut som man kunde förvänta sig vilket får ses som positivt. Vi ska ner till Lund till vårkanten och då får vi veta lite mer om när han ska opereras. Därför kan vi inte bestämma datum och så kring bröllopet för det beror ju så mycket på Victors operation. Men det kommer, det kommer. Kanske inte med århundradets längsta framförhållning, men ändå.
Jag hade hoppats på att Victor skulle slippa lite av sina mediciner, men istället blev det dosökning på den av dem. Nåja, de får ju honom att må bra och det är det viktigaste.

Efter att vi var klara på sjukhuset gick vi lite på stan så jag kunde köpa lite mer tills på lördag, nu saknar jag bara skor så det blir sista bekymret.

Hem igen till en illhet Lovisa. Mer Alvedon, frukt och mycket vatten.

Silvio gick precis iväg för att vaccinera sig. Hoppas att han hittar, kombinationen hans lokalsinne och min vägbeskrivning kanske inte är den bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0