Dags att sova

Lovisa har fått ordning på dygnet så hon har redan sovit ett tag vid det här laget. Nu är det min tur också. Silvio är ju lite mer nattuggla så han får ta första kvällen här så fixar jag morgonen istället.
Ska snygga till lite här imorgon också, det mesta är ju gjort, men lite plock, dammsugning och sådär innan hemvården kommer. Kan vara bra att inte skrämma dem totalt ;).
Victor har precis ätit och åt riktigt mycket. Han ville ha mer än han egentligen är ordinerad. Dock så ska han enligt dietisten äta 8 ggr per dygn. Så har det inte blivit då det drar iväg lite tid ibland mellan gångerna så det har mest blivit 7 ggr. Målet känns därför som att han får lite mer mat per gång, han ska ju i slutändan sova ordentligt på nätterna han också.

Fatta hur skönt det är att vara hemma. Åt vanlig mat nu på kvällen. Även om det inte var något speciellt kändes det väldigt gott bara för att det var hemma och hemlagad mat.
Nu gäller det att fortsätta med vettig dygnsrytm och vettig mathållning så får Lovisa ordning på dygnet och jag förhoppningsvis på vikten. Jag har gått ner allt jag gick upp nu under graviditeten.. dock återstår ju alla kilon från Lovisa.

Kommentarer
Postat av: Tella

men du vad fort det gick, du ska se att bara ni kommer in i en bra rytm med allting så försvinner Lovisakilona också!

Nu ska du bara få Silvio att anamma en någorlunda normal dygnsrytm ;)

2009-02-05 @ 22:41:23
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Tella

men du vad fort det gick, du ska se att bara ni kommer in i en bra rytm med allting så försvinner Lovisakilona också!

Nu ska du bara få Silvio att anamma en någorlunda normal dygnsrytm ;)

2009-02-05 @ 22:43:20
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Silvio

Varför det? När ska jag då hinna spela WoW?



I alla fall, nu har gullungen (Victor alltså, inte Lovisa) precis ätit mat. Får se om ajg sitter uppe tills han skall äta nästa gång. Lutar nog åt att det inte blir så.

2009-02-06 @ 01:14:14
URL: http://www.fumei.net
Postat av: Tella

Du är väl arbetslös? De sover ju en stund på dgarna också, gullungarna.

2009-02-06 @ 08:17:33
URL: http://emeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0