Varför känns det som fredag?

Önsketänkade kanske? Jag vill verkligen att det ska bli fredag så att det kommer in lite pengar på kontot. Vi har dock klarat oss nu ändå, kanske inte helt bra, men ja, vi har klarat oss. Så länge barnen får allt de behöver så får man ju som vuxen stå tillbaka lite, det funkar.

Igår var Erol på besök på kvällen. Trevligt, trevligt. Han kunde nog lirka ut hårddisken ur min gamla laptop så att jag kan få allt jag har på den. Alla gamla foton (den berömda filmen på Natha), en del musik, viktiga dokument som CV och liknande som kan vara väldigt bra att ha nu. Jag hade skrivit ett så bra så jag kan nog inte göra omd et lika bra.

Idag på förmiddagen var Hemsjukvården här, vi hade glömt när de skulle komma så det blev lite hastigt, men inga problem egentligen. Victor har inte direkt ökat i vikt senaste veckan utan haft ungefär samma, han behöver öka lite till. Sen ska vi börja igen med att medicinera med lite Lactulos så att han inte behöver anstränga sig när han ska bajsa. Nackdelen med det är ju att han kan bli gasig istället, men man får väl välja pest eller kolera och han ska inte anstränga sig så mycket som det blir när han är lite hård.

Lovisa den lilla skitgrisen fick ett bad nu i morse. Som tack för det kissade hon ner mig. Jag tog upp henne ur badet och svepte in henne i en handduk i mitt knä, det var tydligen lika bra som en blöja tyckte hon ;).

Nu är Silvio iväg ytterligare en sväng på FK. Han hade visst inte fått ritkigt ordning på vad det var för pengar han skulle ha så det var ju inte helt konstigt att det blev fel sist. Dock hade han ju med sig en massa intyg så man skulle ju kunna anta att om han inte riktigt visste borde handläggaren där kunna hjälpa honom så det blev rätt. Jaja, efter att jag förklarat ännu en gång vad det är för pengar han ska ha trillade poletten slutligen ner. I normala fall får man ju som pappa tillfällig föräldrapenning 10 dagar i samband med förlossningen. Vi har en jäkligt förlängd version av det. Så länge Victor behandlas av sjukvården får vi båda två tillfällig föräldrapenning så att vi inte behöver slösa på vanliga föräldrapenningsdagar, a-kassepengar eller vad det nu må vara.

Sen är Silvio och lämnar in anmälan till Skattemyndigheten också så att Victor får sitt namn officiellt. Han har ju delar av sitt namn med i alla sjukregister nu, men det är ju bara tilltalsnamn och mitt efternamn, det ska ju till ett par namn till.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Erol; det gör ingenting om hårddisken råkar gå sönder............ DEN DÄR FILMEN BORDE FÖRSTÖRAS!!!!!!! hahaha. Fan Emma. Ni är inte bjudna på min 30årsfest om det finns risk att den där filmen dyker upp där!!

2009-02-18 @ 17:06:08
URL: http://jagheternathalie.blogg.se/
Postat av: Tella

Jag skulle behöva en Erol att se över min PMD...den vill inte funka som den ska :S

2009-02-18 @ 18:36:54
URL: http://emeff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0