En vecka i Lund

Jösses vilken vecka alltså! Det händer saker hela tiden. Idag har Victor blivit av med sitt bandage han haft över operationssåret. Allt såg bra ut. Hans gulsotsvärden hade också gått ner så han behöver inte solariebehandling.
Idag ska de också testa att plocka bort syrgasen och se om han kan hålla en bra syrenivå i blodet ändå. Det trappas också ner på allt smärtstillande. Dock är det jobbigt precis innan han får smärtlindrande för då märks det att han har ont och att han inte mår bra.
Han börjar också bli jätteduktig på att äta, han har mestadels ätit med sond hittils, men nu får han även i sig en hel del via flaska.

Nu ska jag ha en Emmaeftermiddag. Ska bli mys. Ska ta mig de fåtalet hundra meterna in till centrum. Jag behöver röra lite på mig också, det blir lite för stillsamt på rummet. Väl på stan ska jag köpa lite kläder till Victor. Det gick ju inte så bra för Silvio att få med sig rätt kläder till honom. Jag hade varit duktig och lagt de pyttigaste kläderna i en egen påse, förklarade ordentligt för Silvio. Som ändå inte ser påsen mitt framför näsan utan plockade med sig andra kläder som är lite för stora än så länge.

Nu har jag kameran med mig så det kommer även en liten bildkavalkad :).



Första bilden är från dagen efter operationen. Slangar, plåster, kanyler, respirator osv :(-
Mys med pappa som dessutom matar genom sonden.
Mera pappamys från igår.
De två sista bilderna är från precis nyss (lite kräk kom upp i mungipan..).

Kommentarer
Postat av: Nina

Han ser ut som en hip-hopare med kläderna ;) Men så söööt!=)

2009-01-23 @ 14:43:20
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Hannah

hihi, ser ut som en liten kines :D precis som erik som bebis, hade oxå gulsot. ska bli så kul att få se er när ni kommer hem!

2009-01-23 @ 15:30:01
Postat av: Anonym

Han är såååå söt :)

2009-01-23 @ 16:06:20
Postat av: HK

Kämpa på Victor! Tant Johanna tänker på dig =))

Hoppas allt är bra med mamma och pappa å storasyter också <3

2009-01-23 @ 23:16:50
URL: http://johannahk.blogg.se/
Postat av: Anonym

sötnosen :)

2009-01-24 @ 17:15:25
Postat av: Erika

Underbara unge! LÄNGTAR efter att få träffa er! Puss puss.

2009-01-24 @ 17:58:16
URL: http://metrobloggen.se/ikas
Postat av: Lina ♥

Åhhh, såå söt han är! Hoppas att det går bra för er och att ni får komma hem snart!!!

STORT GRATTIS FRÅN MIG O MAGEN

2009-01-31 @ 14:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0