Hon kan den lilla damen

Lovisa har på senaste tiden tydligt talat om för oss vad som är viktigast i livet - MAT.
Nu säger hon själv 'nam nam' när det börjar knorra i tarmen så då är det bara att sätta fart och fixa lite käk åt henne. Det där med att säga mamma och pappa har hon mer eller mindre lagt ner. Ett annat modeord som används hela tiden är 'que'. Förmodar att hon kan ha umgåtts lite för mycket med Natha. Sluta genast prata spanska med mitt barn!
Fast i morse var det faktiskt passande. Vi gick ju upp bra mycket tidigare än normalt så när jag lyfte upp Lovisa tittade hon lite konstigt på mig och sa 'que'.

Nu har hon fått ännu en omgång nattvälling, jag har ätit och badat. Hon sover förhoppningsvis. Jag borde också sova. Tänkte försöka haffa en tvättid imorgon så allt blir rent. Främst jag och Lovisa saknar rena kläder i vettig storlek. Lovisa kladdar så mycket och jag har helt enkelt för få kläder, de få jag har kladdar Lovisa på.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag förspråkar tvåspråkighet, och jag antar att Silvio inte har något emot att hon blir "bilingual" som det heter på engelska. hihi:) Nästa gång jag har henne ska jag lära henne säga quoi?! så att det blir lite franska också:) hihihihi



Jaja. Klockan är 3 och jag har tråkigt. hihi. Godnatt:)

2009-01-14 @ 03:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0