Senare

Det hände egentligen inte så mycket mer idag. Det börjar bli lite väl slappa dagar. Natha sa härom dagen att jag skulle ta det lugnt och vila. Vilar jag mer så är jag i koma, så lata dagar har jag. Det jag gör är att laga middag, läsa, slösurfa, pussa på Lovisa, bada, spela lite WoW, pussa lite mer på Lovisa.

Idag har jag iaf kunant använda mitt slösurfande till något vettigt. Det börjar onekligen kännas som dags att leta ny barnvagn. Inte för att jag känner mig överdrivet stressad. Vi ska köpa en bättre begagnad och då är det mer vänta på rätt objekt. Hittade en som såg lovande ut på blocket, mailade, får ringa imorgon om jag inte fått något svar. Den var billig och tycktes uppfylla våra krav. Vi vill ju ha en sån där modern som är typ som en trehjuling, men det brukar vara fyra hjul på syskonvagnarna. Detta eftersom de inte är så stora. De är bara lite bredare än den vagnen vi har nu och så mycket mer klumpligt fungerar ju inte om Silvio ska kunna manöverera den också.

Den två i slösurfandet är den stora namnjakten. Den går ungefär lika segt som sist. Pojknamn är ju klart sen innan Lovisa var född. Men det där med flicknamn tycks vara komplicerat märkligt nog. Vi vet ju inte kön så det kan ju vara lämpligt att ha lite bra förslag på lager, sen kanske det ändå är något helt annat som känns rätt när bebisen väl är född. Silvio är just nu väldigt insnöad på alvnamn. Jag har lite svårt att se det som tilltalsnamn, men det går ju alltid att slänga in som nåt mellannamn om det känns viktigt. Annars gillar jag Alva, visst det hamnar nog i kategorin 'tantnamn', men det är enkelt och sen är ju betydelsen 'alv' så det kan ju inte misslyckas.
Häromveckan ploppade ett helt otippat förslag upp, Emilia, vet inte varför, men det är inget namn jag ens tänkt mig innan, men nu helt plötsligt tycker jag det låter fint och så passar det ju bra med Lovisa.

Well, well. Vi får väl se vad det blir helt enkelt :).

Kommentarer
Postat av: Tella

Alva Emilia låter annars rätt fint :)

2009-01-01 @ 22:42:10
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Jag är också inne på den kombinationen med då Emilia som tilltalsnamnet, Alva är ju mest för att tillfredsställa den lite nördigare sidan av oss :)

2009-01-01 @ 22:47:37
URL: http://emmut.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Åh vad mysigt med alvnamn =) Speciella namn är ju alltid roligt. =)

2009-01-02 @ 14:47:11
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Emma - Fröken Hallonsnöre och Mammagrisen

Jag gillar också alvnamn egentligen, men tyvärr är de nog lite krångliga. Efter ett bra tag i kundtjänst har man ju upptäckt att även mitt yttest enkla namn verkar väldigt krångligt.

2009-01-02 @ 17:53:41
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0