En dyr dag

När jag behagade stiga upp i morse möttes jag av något slags muttrande från Silvio om att han behövde en ny processor så vi skulle gå ner på stan. Ett par timmar senare gjorde vi så. Processor inhandlad, billigast tänkbara, och lite annat småplock (se bild) sen gick vi hem igen.
Processorn monterades... och ingeting fungerade. Så nu är det förmodligen moderkortet som spökar. Försöker för fullt med att ragga upp ett billigt bättre begagnat då nya är dyra :/. Hoppas på det bästa, om inte annat kan det vara skönt att slippa en muttrande Silvio.

Vi köpte även lite docktillbehör åt Lovisa. Hon vill väldigt gärna göra sånt vi gör nu, det är mycket dona med köksgrejer och bebissaker. Hon försöker lyfta Victor, lägger blöjor på honom, vill mata hon, ge nappen och sådär. Hon har lite egan små kökssaker redan och nu fick hon även lite docktillbehör.
Lilla stumpan :). Hoppas hon uppskattar presenten imorgon när hon kommer hem.

Sen tog vi även en sväng på Akademibokhandeln för att fylla på i hyllorna. Pocketböcker har ju blivit ohyggligt dyra. 70-80 kr, ska det inte vara billigt med pocket?



Korståg ska vara en fortsättning på Brödraskapet som jag ännu inte läst *Skäms*.
Svärdet och spiran verkade intressant, lite lagom historisk sådär.
Coelho är ju alltid Coelho.
Och sista boken är Silvios.. Eddings.. vi snackar killen som bara läser fantasy och sci-fi :P.

Kommentarer
Postat av: Tella

Korståg kunde du fått låna av mig, jag har alla tre delarna. Visserligen tog tålamodet slut så jag köpte nr 2 och 3 på engelska, men ändå. Och ja, de är väldigt bra! Å andra sidan älskar jag ju tempelriddare, så kanske jag är lite jävig ;)

Svärdet och spiran försökte jag mig på för många år sen, den ligger nog i nån av lådorna i klädkammaren, så har jag en fortsättning på den också tror jag minsann...om jag inte är helt ute och cyklar...

2009-07-22 @ 17:38:45
URL: http://emeff.blogg.se/
Postat av: Emma'

Jag gillar också tempelriddare och annat historiskt tjafs så det slinker med den del sånt mellan varven.

2009-07-22 @ 17:46:26
Postat av: josse

Edings serie är riktigt bra!! Han skriver riktigt bra =)

2009-07-22 @ 18:51:00
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag köper alla pockets på nätet nu, mycket billigare och gratis frakt=)

2009-07-22 @ 19:28:52
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Jepp, vet att det är billigare, men jag tycker det är så knepigt att leta på nätet när man inte vet vad man vill ha.

Egentligen borde man ju kolla i bokhandeln och sen beställa på nätet, men, men..

Från att köpa 5-10 böcker i månaden till typ 10 om året så har ju kostnaden minskat drastiskt ändå.

2009-07-22 @ 20:04:21
Postat av: Kerstin

Men det är ju mycket roligare att köpa i bokhandeln än på nätet, det är det som är problemet. När man väl är där kan man inte låta bli ;)

2009-07-22 @ 21:35:56
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Emma

Ungefär så ja, Kerstin. Även om jag inte ens kommer att börja läsa böckerna än på ett par dagar så kan man ju inte vänta med en internetbeställning :).

2009-07-22 @ 23:47:10
Postat av: Ender fan

Då borde han läsa böckerna om Ender och Bean av Orson Scott Card.

2009-07-23 @ 23:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0