Fullt ös i vanlig ordning

Eller jag gjorde ett tappert försök att ta det lugnt i förmiddags. Jag la mig på sängen i Lovisas rum och hoppades att hon skulle hålla sig där. Det gjorde hon inte. Hon gjorde sitt bästa för att misshandla sin lillebror och sin pappa. Till sist fann hon sig i att vara i sitt rum med mig. Jag halvslumrade och hon demonterade rummet. Precis som sig bör.
Annars håller jag på och röjer undan lite disk i köket så jag kan bara lite gott bröd. Nu jäklar. Jag är så sugen på gott bröd, men har varit lite slutkörd sista tiden och har inte riktigt orkat engagera mig.
Jag fortsätter med läsningen av Den hemlige kocken. Det har ju helt klart ändrat min syn gällande mat väldigt radikalt. Nu blir det nästan lite jobbigt det där med att handla och så. Men å andra sidan skulle jag vara lite mer noggrann skulle jag nog kúnna få lite ordning på min mage. Den har ju blivit bättre nu sen jag slutade äta godis och sen äter jag ju inte så mycket färdigmat även om det blivit lite nu när det varit så varmt. Men ger jag fanken i det också och själv ordnar med vettig mat ska det nog bli ordning på mig också.
Sen känns det ju fruktansvärt mycket bättre och fräschare att inte bara äta diverse tillsatser. Det var nästan så jag tänkte starta en sidoblogg på temat. Vi får väl se, vi får väl se..

Förresten är Silvio igång och bloggar igen. Denna gången har han riktat in sig på en nördblogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0