Snart ny vecka igen

Tiden bara rinner iväg, jag vet inte vad jag gör med den eftersom jag inte tycker jag får något gjort. Idag har det varit full rulle hela dagen på skitungarna. Ingev av dem har tycks att det där med sömn har varit så värst spännade så det slutade med två gnällspikar.
Victor har blivit lite hård i magen sen han började med välling.. eller hård och hård, han bajsar ju några gånger om dagen, men konsistensen är hård så han har spruckit lite. Stackas liten. Idag köpte jag lite katrinplommonpuré till honom med förhoppningen att det ska lätta upp lite. Nu har ju inte han varit något större fan av fast mat så jag hade inga större förväntningar på att han skulle få i sig något, men det gick visst ner ett par skedar. Toppen. Nu kanske han fattar att man kan äta saker med märklig konsisten så det kan förhoppningsvis bli bättre med annan mat och lite gröt. Växer gör han ju som han ska. Häromdagen noterade jag att han fått fettveck på överarmarna.
Kan man bli annat än glad?
Lillkillen har alla odds emot sig, vi har hela tiden fått höra att han kommer ha problem med maten och vikten, men det går 'peppar peppar' superbra. Nu senaste tiden har han äntligen börjat äta större portioner, samt då välling, så nu behöver han inte mat varannan timme längre utan kan ge oss lite vila mellan målen. Sen sover han ju bättre på nätterna. Han brukar somna runt 22-23 på kvällen och brukar vilja ha lite mat någon gång under natten sen sover han till 7-8 på morgonen. Ungefär samtidigt som Lovisa brukar vakna. Det känns verkligen skönt.

Nästa vecka händer väl inte så våldsamt spännande saker. Victor ska till en ögonläkare. Detta eftersom han skelade väldigt mycket efter att han blev så dålig i juni. Skelningarna har dock gett med sig, men det är väl lika bra att göra kontrollen ändå.
På fredag ska min handläggare angående vårdbidrag ringa mig från FK så jag måste fundera på vad vi har för utgifter och extrajobb och allt sånt med Victor. Hittils har det behövts en förälder dygnet runt som bara har hand om honom då han varit galet sällskapssjuk och behövt matas hela tiden, det har ju blivit bättre, men det är fortfarande enormt mycket pyssel med honom. Han är inte alls självgående på samma sätt som Lovisa och så är det ju en del med medicinering, kontroller, alla läkarbesök osv osv. Finns nog hur mycket som helt egentligen så jag ska skriva ihop det och hoppas att de vill ge mig något bidrag. Alla slantar är välkomna :).

NU däremot är det dags för att krascha i sängen :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0