Finns det "ett sjätte sinne"?

Det här inlägget hamnar solklart i kategorin för total flummighet. Mest för att jag inte alls vet vart jag ska göra av det, men jag har en del funderingar och måste pränta ner dem känner jag.
Det var en lite konstig graviditet nu med Victor minst sagt. Mest för att jag redan "visste" så mycket om den på förhand. Jag hade hela tiden en känsla av att det skulle vara något allvarligt fel på något inre organ. Jag tyckte nästan det var lite jobbigt att prata om graviditeten och kunde inte glädjas riktigt. Den känslan fanns från start. Och mcyket riktigt, ett hjärtfel var det.
Nästa del i oförklarligheter är att jag hela tiden visste att det skulle sluta med akutsnitt. Snittet skulle dessutom bero på syrebrist, lossnande moderkaka ligger väl nära till hands?
Läskigt.
Har funderat en del på det på sista tiden. När jag var mitt uppe i det slog jag liksom bort tankarna och känslan. Men nu faller bitarna på plats.
Men jag bara undrar hur det är möjligt? Det saknas ju totalt rim och reson, det finns ingen logik eller förklaring.

Kommentarer
Postat av: josse

Tjaaa en mamma vet allt brukar det ju heta ^^

2009-03-01 @ 23:50:21
URL: http://skywise86.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja, en mammas intuition...?

2009-03-02 @ 11:06:30
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, en mors intuition för sitt barn ligger ju rätt nära till hands. Kan ju också vara intuition över huvud taget, tror mycket väl på att det kan finnas någon slags känslighet för det övernaturliga eller för ett extra sinne. Kanske är det bara jag som lyssnat för mycket på min mormors spökhistorier, men underliga "sammanträffanden" finns ju.

Bland annat dök det upp ett mycket märkligt sammanträffande för några veckor sedan i min närhet..

Märkliga saker kan hända, och man behöver ju ingen förklaring egentligen för att tro på det. (blev rätt flummigt det här också)

2009-03-02 @ 13:48:50
URL: http://kerstinydrefors.blogg.se/
Postat av: Emma

Alltså när jag var yngre upplevde jag en del saker, men hade lättare att acceptera det då.

Jag har blivit så rackarns vetenskapsfixerad på äldre dar ;).

2009-03-02 @ 14:44:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0