Fredag nu igen

Jag vill ha en ny dammsugare. Den jag har nu är ett jäkla mähä helt enkelt. Jag fick den när jag flyttade hemifrån för sissådär 9 år sedan. Då hade OnOff nåt slags startpaket och dammsugaren följde med. Vi snackar riktigt lågbudget nu alltså. Egentligen suger den inte särskilt dåligt, men den är bökig och delarna passar inte riktigt ihop. Det är helt enkelt ett jäkla ofog att hantera den.
Så superhögt upp på min önskelista står en ny dammsugare. Som det är nu dammsuger jag stora delar (de som Lovisa huserar i) dagligen då Lovisa är en liten smulfia kort och gott. Det gör inget så länge det är smidigt att ordna upp efter henne.
Det känns som om det skulle kunna vara värt att lägga lite extra och köpa en riktigt bra. Det finns ju dammsugare för 500 spänn, men det är ju unegfär en sån jag har och ptja, de dyrare är bättre skulle jag tippa på.
Nu läste jag precis om en dammsugare som någon tipsade om och priset på den ligger nu runt 1400, det är ju egentligen ingen jättesumma med tanke på hur länge den används.
Jaja, det blir aktuellt tidigast längre fram i vår.
Nu när barnbidraget kommer är det en bilstol till Lovisa som gäller.
Därefter kan en dammsugare bli aktuellt.
På sikt vill jag också ha en ny syskonvagn med svängbara framhjul. Den vi köpte nu är lite väl tungkörd tycker jag. Det känsn därför bra att vi inte betalade särskilt mycket för den. Då finns det utrymme att byta och ibland måste man helt enkelt prova sig fram för att hitta något man blir helt nöjd med.

Nu ska jag återgå till att försöka hålla ögonen öppna och vara vaken sen kommer hemsjukvården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0