Man kan ju bli matt för mindre

Jag börjar känna att detta allt mer blir ett forum för mina klagomål..

Nåväl, skulle till apoteket och hämta Victors mat då den är slut och jag lämnade in receptet för 1½ vecka sen, men inte fått något meddelande om att allt ska vara klart. Maten är jävligt tung då man får några lådor med glasflaskor. Sist visade jag mig på styva linan och bar hem det. Det var smärtsamt så nu skulle jag ta bilen även om vi har typ 200 meter till apoteket, men man får köra ungefär 2 kilometer för att åka till apoteket, lämna sakerna hemma och sen tillbaka till parkeringen. (Men det är en helt annan historia som handlar om en tanke om ett bilfritt område...).
Bilen startade inte.
En av garagegubbarna försökte hjälpa mig lite. (Garagegubbarna kan jag skriva om en annan dag, för de är värda ett eget inlägg.)
Så jag gick hem igen och hämtade vagnen istället för att köra hem sakerna i.

Om jag hade haft några saker att köra hem det vill säga.

För det hade jag inte.

De hade glömt att beställa hem varorna.

Varje enskilt apotek behöver tydligen en licens för att få beställa hem varorna. Första gången vi hämtade ut maten gjorde vi det på sjukhusapoteket. Men förra gången hämtade vi på apoteket här på området, de gick på det andra apotekets licens.
Nu skulle de skoja till det med att ansöka om en egen licens. Det gick bra.
Förmodligen blev de så till sig över det så de glömde beställa hem varorna.

Jag, eller kanske snarare apotekspersonalen, är väldigt glad över att jag har lärt mig behärskning på äldre dar och att jag fått ett gigantiskt tålamod. Eller jag har fortfarande ett av Sveriges sämsta tålamod, men jämfört med innan..
Så jag bad tanten bakom disken i trevlig ton att fixa fram något idag. Jag tänker inte lägga ner energi på att fixa fram något, men kan vänta medan någon gör det.
Så vi kan hämta mat på en avdelning på sjukhuset.
Jag borde beställt hemleverans.

Suck.

Inte vet vi när hemsjukvården kommer heller. I samband med att vi var hos läkaren i onsdags ställdes fredagsbesöket in. De skuille ringa och meddela vilken tid de kommer idag. Telefonen har varit väldigt tyst onsdag, torsdag, fredag och idag. Eller ringt har det gjort, men inte från dem.

Så vi väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0