Puh

Det är jobbigt med vuxenstuff.
Bilen vinner, den startar inte. Jag blir less.

Apoteket hade gjort sitt jobb. Halleluja. Jag fick tom lite presenter av dem för att de klantat sig.

Nu är jag inne på nästa dust. Elbolaget. Sen jag bytte till dem har de dels höjt priserna rejält trots att jag ska ha något slags avtal med fast pris. Tror jag. Det håller jag på att undersöka nu.
Det jag finner intressant är att min kvartalsförbrukning har tredubblats sen jag flyttade till den här lägenheten. Det börjar bli fasligt dyrt. Jag är medveten om att jag skaffat tvättmaskin, men i övrigt är mina elförbrukningsvanor samma som innan.
Idag kom den nya räkningen. Då har vi dels varit borta från hemmet en längre tid och dels i princip inte använt tvättmaskinen. Ändå har räkningen... ökat ytterligare en hundralapp. Lovely.
Jag har ju mina misstankar om frysen som är från tidig medletid. Skåpet ovanför frysen kan lätt extraknäcka som ugn. Vem står för det då? Snåljävlarna till hyresvärd? Jag börjar lessna riktigt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0