Me and my bike

Jag känner mig helt sjukt handikappad utan bil. Visserligen har jag mer eller mindre inte haft någon bil senaste året eftersom det ständigt har varit krångel.. MEN.. gosh, vad hopplöst det är utan. Det är en massa saker jag skulle behöva en bil till. Willys.. Ikea.. och sånt. Eller när man ska till sjukhuset.
Nu till Lund gick det förvånansvärt smidigt att ta tåget, men med mer packning hade inte det fungerat.

Nåväl. Imorgon ska jag ut på shoppingtur. Med min cykel. Cykelstol. Sen blir det ju cykelhjälm också. Och så ska jag försöka hitta ett vettigt headset att ha till min dator så jag kan terrorisera min guildmates. Förutom det tänkte jag köpa lite kritor och papper till min kära dotter. Hon har upptäckt det roliga med att rita. Hon fick rita lite med en tushpenna idag, det blev en skitsöt suddgrej.. ehh.. barnkladd kort och gott.
Skulle fortfarande behöva lite byxor till Lovisa, men det är inte urakut. Det känns svårt att hitta bra byxor. Nu när hon passerat babyavdelningen är det en hiskelig uppdelning. På tjejavdelningen är det snortajta lowcut jeans. Seriöst??! Så då får man kolla på pojkavdelningen som har lite mer praktiska typ baggyjeans, men där är det så förbenat utplockat i storlekarna så det ger ingen störra framgång. Det är tillochmed knepigt att hitta vettiga mjukisbrallor för det funkar ju annars också. Det känns inte helt genomtänkt med kjol/klänning på dagis där hon kanske ska ha regnbyxor, overall och allt sånt om vädret så kräver. Jag minns fortfarande hur sjukt det kan vara med kjol i overall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0