Typ natt

Sånan torftiga uppdateringar jag gjort. Lite mer än så skulle jag väl kunna bjuda på.

Angående Victor. Han är förhoppningsvis på bättringsvägen. Vi har ju dragit ner rätt rejält på syrgasen och han håller en lite stabilare nivå rent allmänt.
Men igår höll jag på att bli tokig. Han är hela tiden uppkopplad mot en saturationsmätare (mäter syremättnad i blodet samt puls) och ja.. Folk på avdelningen har lite vårt att handkas med de där mätarna. Silvio har stångat sin panna mer eller mindre blodig för att få dem att begripa hur den funkar och vad som funkar bäst.
Så igår.. Den envisades med att visa på 60%. Victor däremot såg inte ut att ligga på 60%. Han hade jättfin färg och var rosig och sådär som han ska vara egentligen. Så jag bytte ut elektroderna man fäster på huden. Och vips.. 80%. Livet leker. Trots att jag påtalat bristen, och kunnat påvisa förbättringen efter byte av elektrodtyp så envisas de med att försöka med den gamla sorten som visade askasst resultat.
Och man får förklara 200 ggr varför de inte ska byta till den... sen är det skiftbyte. Och hela karusellen börjar om.

Och så var det maten.
I början fick han dropp eftersom han var ganska slö, men allt efterhand har han gått över till att äta ordentligt. Efter att ha inte sovit så bra senaste dagarna slog han på stort och sov ett sextimmarspass igår. Och då är det ett evinnerligtt tjat om maten och de vill nästan sätta dropp igen.
Jag vet inte hur många gånger vi förklarade att han i normala fall äter mest på kväll/natt/ tidig morgon och sällan särskilt mycket på dagitid.
Men det skulle ändå påpekas och oroas.
Och när dygnet hade gått?
Hade han ätit ordentligt..
Någon som var förvånad?
Personalen tydligen.

Och ja, del två gällande maten.
Precis innan han blev inlagd började vi ge honom nästa steg med ersättning, från Babysemp 1 till Babyplus 2. Det gick bra något dygn. Sen tog maten slut på avdelningen. Och köket hade heller inget..
Så han har fått Babysemp 1 nu några dagar. Inte för att det gör supermycket just nu, men sen i lördags borde de väl fått tag på rätt mat? Eller ska jag tipsa dem om att det ligger en affär på andra sidan järnvägen?
Nåväl..så får man förklara allt kring det varenda matning också.. och hur mycket han ska ha. Innan gjorde de miniportioner, nu får han jätteporioner. Kanske lika bra det.. han blir ju mätt nu.
De hade tänkt lite sådär på eget bevåg att de skulle ge honom Nan 2 istället eftersom det är likvärdigt.
Nan. Som han kräks nåt så in i bängen av.
Tror inte det.

Och till det sista matproblemet.
Man får inte gå in i köket själv och ordna något utan man ska ringa efter personalen. Så när Victor sovit gott, vaknar med ett gallskrik och är vrålhungrig får man vänta minst en kvart innan han faktiskt får någon mat.
Gah. Tack vet jag Lund på det området. Där ansvarar man själv för att ordna maten, de tillhandahåller bara.

Gudars så mycket klagomål det blev. Men det är enormt irriterande med allting som inte fungerar och alla som inte vill/kan/orkar/bryr sig.. whatever om vad man säger.

Men vi fick träffa en vettig läkare idag på ronden som hade något konkret att komma med. Inte för att han hade så mycket att komma med. Men han var den enda som kunde säga att det inte finns någon infektion utan att det förmodligen var något virus. Sedär ja. Skulle det vara så knepigt att komma på efter att alla olia prove roch udnersökningar inte visat något fel?

Positivt idag. Jag köpte böcker. Hade ett presentkort på Bokia från i julas och eftersom min läsnig varit allt utom aktiv senaste månaderna hade det hunnit komma en del efterlängtade böcker på pocket.
Så nu ska jag bara hitta den där tiden.

Igår var det tydligen livat värre här hemma. Eller i huset. Grannarna under oss har ju varit allt annat än lugna sen de flyttade in. Det är typ 7 pers eller nåt, en mamma och en massa barn. Eller nåt. Det är ett jävla liv dygnet runt. Långt in på nättrna är det väldigt högljutt med skrik, bråk, smäll i dörrar osv osv. Och resultatet blir allt som oftast en väckt Lovisa. Och det är inte kul.. I förrgår beklagade jag mig rätt rejält i guilchatten när Lovisa för tredje gången på en timme blivit väckt och stortjöt.
Igår när det var Silvios hemmanatt hade tydligen polisen kommit och hälsat på. Det fanns alltså någon annan som tröttnade. Ikväll har det varit hur tyst som helst. Från dem. Utanför däremot har det varit en massa jäkla kids (typ fjortisar) och gapat och haft sig hela kvällen. De tystnade dock runt 22-tiden. Kanske tur för dem för vid det laget var min stubin näst intill obefintlig.

Och så hittade jag inte räkningen till dagis när jag betalade räkningar.. undrar om jag ens fått den denna månaden. Så typiskt, men det ordnar sig nog. Får höra av mig och begära OCR-nummer.

Nu ska jag sova och hoppas på en positiv morgondag.

Kommentarer
Postat av: Natha

Får man komma och hälsa på ?

2009-05-27 @ 01:14:54
Postat av: Emma

Kom för tusan. Vi är uttråkade.

Avd. 11

2009-05-27 @ 07:45:41
Postat av: Nina

Jisses, vilket jekla meck asså!! Puckade systrar (pappas sambo e ju puckad så då måste alla vara det ;) )



Och skönt att nån äntligen ringde polisen om dina läskiga grannar, hoppas det håller sig jäkligt lugnt nu!

2009-05-27 @ 09:51:54
URL: http://ninsans.blogg.se/
Postat av: Emma

Det borde ju inte vara särskilt omöjligt att göra en liten notis om saker och ting så att den som ska jobba sen har koll på läget..

Men, men.. Nu är vi hemma :)

2009-05-27 @ 14:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0