Ännu en fredag

Mamma och Kalle kom på förmiddagen med ett par nya däck till mig så nu är alla däcken på bilen fräscha. Det känns bra!
I samma veva som de åkte hem igen gick jag för att hämta nycklarna till ersättningslägenheten. Det gick snabbt och smidigt. Så skulle jag ju få lite flyttlådor också av dem.. fyra stycken hade de att erbjuda. Det kändes lite snålt eftersom de vill att allt ska vara ordentligt packar. Tyiskt.
Nåja, jag spanade in lägenheten och den var helt okej, det funkar så länge. Balkongen är enorm, skulle verkligen vilja ha så stor balkong hela tiden, den var nästan dubbelt så stor som den vi har.
Hemma igen ringde jag Hyresbostäder eftersom jag var på lådjakt. Vi hade ju en massa tomlådor i vårt förråd som tydligen har blivit omhändetaget. De ville inte ha mig på besök så istället fick jag säga hur många lådor jag kunde tänkas behöva och en stund senare kom en snubbe och levererade dem. Skönt att det fixade sig.
Vad som inte fixade sig var kärra. Det var utlovat att vi skulle ha en lämplig kärra ståendes här, men så blev det inte. Jag antar att det är helt omöjligt att ordna det imorgon så nu känns det lite krångligt. Grejen med att hyra släp är att det inte går att komma till huset på något bra sätt. Det är staket och containrar på varenda ledig liten plätt, den vanliga bilen är precis att den går att komma intill med. Dörren på baksidan är ju helt blockerad av en lyftkran så det är liksom inte guldläge om man säger så. Visst, de möbler vi ska ha går ju att skruva isär, men än en gång.. jag är lat och det är små saker så det går snabbare att bara bära.

Kvällen har jag ägnat åt att kolla på idol. Både toppen och botten. En del var ju klart bättre än andra. Varenda gång jag ser Calle tänker jag på filmen The Commitments. Nåja, se den för bövelen. En rejäl dos irländsk trash och massor av skön musik.
Sen Erik, alltså Erik, vart vänder man sig för att adoptera honom?

Kommentarer
Postat av: Tella

Äntligen nån mer än jag som ¨har samma åsikt om Calle. Dessutom tycker jag att allt han gör låter lika lika samma numera...

2009-11-06 @ 22:57:02
Postat av: Emma

Ja, under första fredagsfinalen gick hjärnan på högvarv för att komma på vad i helskotta Calle påminde om och nog tusan är det den där filmen :).

Håller med om att han är sig lik hela tiden, lite tråkigt blir det för jag gillar honom för övrigt.

2009-11-07 @ 00:10:15
URL: http://emmut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0