Ännu en sån där dag

Ja, en sån som har förflutit i all stillhet.
Efter lite lämnande av Lovisa på dagis hämtade jag min sista kursbok på posten. Efter det bar det av till tandläkaren igen för lite putsning. Min tandhygienist jag har haft hela uppväxten i Åseda tycks extraknäcka lite där jag går nu så jag fick henne, lite kul.
De ringde från apoteket idag så Victors medicin var klar och jag hämtade den. Skönt att det inte dröjde längre eftersom det bara fanns ett par doser kvar i flskan här hemma.
Eftermiddagen ägnades åt att tvätta. Tyvärr strulade det till sig lite på slutet. När jag skulle hämtad den sista tvätten råkade Silvio ge mig fel nycklar (de till vanliga lägenheten). Jag upptäckte det inte i tid. Så jag stord som en fåne ute på gården och försökte ropa på Silvio som inte hörde mig. Sen sprang jag runt huset för att ringa på porttelefonen, ingen större lycka eftersom vi inte är inkopplade på den. En hel del svordomar senare var det någon som gick ut från min trappuppgång så jag kunde gå upp. Jag nappade åt mig rätt nycklar och sprang ner igen för att upptäcka att klockan på displayen precis slog över till 18 och därmed låstes min tvättid.
Suck.
Ingen som tycktes nyttja tiden efter. Den var bokad, hoppdes att någon skulle boka tiden vid 22, men det verkar dystert så jag har bokat tiden som börjar klockan 02 inatt och hoppas på att kunna hämta det sista då. Lyckligtvis mestadels 2-kronorshanddukar från ikea.. men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0