Lugnare dag

Det blev inte så värst mycket sömn på morgontimmarna, men bättre än inget. Båda barnen var lite oroliga så det var en del gnäll. Jag vaknade alldeles för sent, Victor skulle till läkaren klockan 9. Jag hade fattat det som att Silvio menade att vi skulle vara där runt den tiden, inte att vi faktiskt hade en inbokad tid. Skit samma, det gick bra ändå. Victor mår mer toppen än någonsin. Vi tog blodprov efter besöket så vi kunde reda ut när han ska ha andra dosen av svininfluensavaccin, troligtvis ska han även få vanligt influensavaccin. Läkaren påpekade ett par gånger att jag och Silvio måste vaccinera oss också. Blir alltså dags att göra det innan jag ska till Kalmar igen.
Victors PK-värde hade sjunkt så han får öka Warandosen lite igen och så var det grönt för vaccin så han får det imorgon. CRP var också riktigt bra, det låg på 5, han är för frisk :P. För första gången i sitt liv är han infektionsfri, det känns ju toppen. Vi andra är ju krassliga och jävliga så det är ju skönt att han mår bra.

Jag skulle egentligen operera mig idag, men insåg att kombinationen tandläkare och dunderförkylning inte är helt lyckad, som tur var så var det inga problem utan jag fick en ny tid nästa vecka istället.

På eftermiddagen, när båda barnen sov, passade jag på att sova ett par timmar också. Det var väldigt skönt och välbehövligt. Victor har funnit sig tillrätta riktigt bra här och accepterar att ligga i sin säng. Kors i taket! Jag hoppas att det håller i sig, det är skönt att kunna lägga honom i ett annat rum så han får lugn och ro när han ska sova.

Det var väl det hela, kvällen har ägnats åt att bada barnen, det var spridda missnöjen. Lovisa tycker ju att det är roligt att plaska, men blir ledsen när man ska skölja håret. Victor tyckte inte att det var roligt på något sätt alls.

Natha och jag bestämde att vi drar till Ullared på torsdag. Eventuellt skulle någon klasskompis till henne följa med också. Kul, och billigare resa :).
Som uppladdning kollade jag på Ullared - the dokusåpa. Det går inte att låta bli, det är så galet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0