Det är nog inte min dag idag

Körningen till Kalmar tog en evighet. Jag hade väl hoppats på typ 90väg så att jag bara kunde susa fram. FEL! Jag har nog kört igenom varenda liten håla som någonsin existerat i skåne, blekinge och till sist småland >.<

Nåväl, efter mycket om och men kom jag hem ikväll.

Väl hemma väntade ett brev från FK. De anser nu att de har gjort en felaktig utbetalning till mig. Är jag förvånad? Inte ett dugg, men har gillat läget.
Såhär långt.

Bakgrund: I samband med att Victor föddes gick jag på vanlig föräldrapenning. Eftersom han ingår i kategorin mycket sjukt barn så skulle vi istället få tillfällig föräldrapenning. Inget konstigt med det heller. Kan man tycka. Jag vet inte hur j-a många gånger jag var och pratade med FK och det skulle vara så enkelt att bara byat dagarna så att jag fick tillbaka mina vanliag föräldrapenningsdagar.
Efter mycket om och men och det aldrig löstes eftersom ingen jävel någonsin vidarebefodrar något fick jag fylla i en blankett där jag TYDLIGT skrev vad som avsågs göra.
Resultat: Jag fick en utebtalning för dagarna.
Istället.
Jag suckade, gav upp och betalade räkningar. Efter ett par dagar i Lund ligger man så inihelvete back. Sen jag åkter för en och en halv vecka sedan har jag spenderat 3000 kr på bensin. Bensin. Sen har vi ätit också.

Nåja, nu kom de på att jag har fått en felaktig utbetalning. I helvete heller.

Problem två.
Hyresbostäder.
Jag skickade ett mail med lite frågor angående hela renoveringskarusellen.
Bland annat frågade jag om vilka möbler som tillhandahålls. Inga spjälsängar fick jag till svar utan fyra vanliga sängar. Jo tjena.
Sen stängs granntrappuppgången från 26 oktober. Där har vi vårt förråd som vi har barnvagnarna i. Jag frågade var jag skulle göra av dem då det redan är överfullt i trapphuset av vagnar och cyklar.
Svaret var bara att man inte får ha cyklar och vagnar i trappuppgången. Jo tjena, jag har inte missat den informationen. Jag undrade var jag skulle göra av de sakerna under tiden.

Jag blir tokig. Och är så jävla stressad för allt med skolan också.. och akut pengabrist.. Får man gå i ide nu?

Kommentarer
Postat av: Natha

Var ligger den här tillfälliga bostaden?? Hur mycket grejer ska ni ta med er dit? Måste hela lägenheten tömmas?

2009-10-13 @ 00:50:36
Postat av: Emma

Den tillfälliga bostaden ligger på Sommarvägen. Man ska ha med tv, dator, städsaker, de påstår att de inte har spjälsängar. Man ska ha kläder, sängkläder, hlest kökssaker.. ja och allt annat man kan tänkas vilja ha.



Sina egna saker måste man packa ihop och sen ska man stapla allting, möblerna också. Det ska vara 1 m fritt runt väggarna och sen ska man kunna komma åt takkontakten. Vi kan bara sätta möbler i Lovisas rum och vardagsrummet...



Ville du leka tetris eller?

2009-10-13 @ 05:48:16
Postat av: Natha

haha.. shiiiiit. vad tror de egentligen? Har du förklarat att ni har två smååå barn, varav ett med lite särskilda behov?? Så omänskliga de är alltså! Självklart hjälper jag till.. ! När är detta?

2009-10-13 @ 14:15:05
Postat av: Emma

Säg vad jag inte har förklarat. Uppnbarligen blev de alldeles överrumplade av mitt senaste mail för det har de inte svarat på.



Vi får nycklarna 6 nov, och den 9 november klockan 7 på morgonen ska vi vara klara.

Som grädde på moset är jag i Kalmar HELA veckan.. med tenta på måndagen.. vilket innebär att det inte finns någon tid alls.

2009-10-13 @ 18:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0